Hjemme-netværk og SP2
Fra : Morten S Hansen

Dato : 01-02-05 15:42

Hej NG!

Jeg er ny i denne gruppe, så undskyld hvis emnet har været oppe før...

Vi har et hjemmenetværk med 3 computere (alle WinXP SP2).

Efter at have installeret SP2 på alle computerne kan vi ikke længere se
delte mapper på de andre computere, mens såvel adsl og netværksprinter
virker fint...

Håber I kan hjælpe...!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-02-05 15:52

On Tue, 1 Feb 2005 15:42:23 +0100, "Morten S Hansen"
<undertegnede@SLETmail.dk> wrote:

> Efter at have installeret SP2 på alle computerne kan vi ikke længere se
> delte mapper på de andre computere, mens såvel adsl og netværksprinter
> virker fint...

Slå firewall'en fra, eller konfigurér den til at tillade LAN-trafik.

-A

Fra : Morten S Hansen

Dato : 01-02-05 16:08

> Slå firewall'en fra, eller konfigurér den til at tillade LAN-trafik.
>
> -A

Vil nødig slå firewall'en fra (er det ikke dumt??).
Under Windows firewall er Fil- og udskriftsdeling slået til som en
undtagelse og under avanceret er Firewallen aktiveret for LAN-forbindelsen
(den går jeg ikke udfra at jeg skal deaktivere - bliver min adsl-forbindelse
over LAN så ikke også åbnet...)

Håber min beskrivelse kan forstås....

/morten

Fra : JJ

Dato : 01-02-05 16:20

> [...]
> undtagelse og under avanceret er Firewallen aktiveret for LAN-forbindelsen
> (den går jeg ikke udfra at jeg skal deaktivere - bliver min

Jeg har samme problem, sidder dog bag to routere, så jeg har slået
firewallen fra.

Så virker det fint

vh
jeppe

Fra : Jens U. K.

Dato : 02-02-05 14:41

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> wrote in message

> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> Vil nødig slå firewall'en fra (er det ikke dumt??).

Når du nu selv er inde på det, hvad siger din sikkerhedspolitik så om det?
Hvad gjorde du f.eks. for at opfylde kravene i din sikkerhedspolitik før
du installerede SP2 og firewallen der fulgte med?

> [...]
> LAN-forbindelsen (den går jeg ikke udfra at jeg skal deaktivere - bliver
> min adsl-forbindelse over LAN så ikke også åbnet...)

Prøv at lukke for din adsl-forbindelse og prøv derefter at deaktivere
firewallen i pc'erne. Hvis de nu kan fil-dele har du indkredset problemet
og evt. kan du pørge videre i en mere relevant gruppe, hvor der er større
chance for at få hjælp.

Held og lykke.

/Jens Ulrik

Fra : Martin Jensen

Dato : 03-02-05 00:58

> Efter at have installeret SP2 på alle computerne kan vi ikke længere se
> delte mapper på de andre computere, mens såvel adsl og netværksprinter
> virker fint...

Jeg er ikke sikker, men jeg mener, at det er SP2 der introducerer det fæle
begreb 'Simpel Fildeling' - som gør at Microsoft networking kun duer ifbm.
de 'Delte Mapper' i ens 'Mine Dokumenter'.

Gå ind i Mappeindstillinger, og fjern 'Brug Simpel Fildeling' fra - og så
virker ting bedre.

Det kan, som andre har nævnt, også være firewall relateret - men den 'simple
fildeling' har drillet undertegnede et par gange når man ikke vidste det var
aktiveret. Man kan f.eks. ikke tilgå administrative shares når det er slået
til...

- Martin