Udskrift fra XP via 98-PC
Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 01-02-05 09:23

Jeg har sat et lille netværk op, som består af en PC med 98 og en med XP. De
er forbundet til en switch, hvorfra de via ADSL kan komme ud i verden.
Internt har jeg sat dem til at køre IPX etc. med Netbios. De kan se hinanden
og fildeling fungerer fuldstændig efter hensigten.
98'eren er tilsluttet en printer, som XP'eren også gerne skulle udskrive
fra. XP'eren kan se printeren, men det er mig komplet umuligt at komme til
at installere. Jeg vælger de indlysende ting under installationen, altså
netværksprinter, men får at vide, at maskinen ikke kan kommunikere med
printeren - og det altså på trods af, at den udmærket kan finde printeren.
Det skal nævnes, at jeg har forsøgt at indlæse speciel XP-driver til
printeren på XP-maskinen.
Hvad kan man gøre?

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 04-02-05 23:34

Hans Jørgen Lassen <hj.lassen@privat.dk> wrote:

> Det skal nævnes, at jeg har forsøgt at indlæse speciel XP-driver til
> printeren på XP-maskinen.

Prøv at installere driveren lokalt på XP-maskinen indstillet til
udskrift til en fil. (Inden du leder efter en driver på Internettet så
undersøg, om følger med XP. Det gør mange printerdrivers.)

Når driveren er installeret, så åbn dens egenskaber, vælg øverst
"Porte", vælg "Tilføj port", marker "Lokal port" og skriv den præcise
UNC-sti (f.eks.: \\win98pc\printernavn).

Hvilken printer er det?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 05-02-05 07:09

"Thorkil Olesen" wrote:

> [...]
> "Porte", vælg "Tilføj port", marker "Lokal port" og skriv den præcise
> UNC-sti (f.eks.: \\win98pc\printernavn).

Jeg vil prøve dit forslag, næste gang jeg kommer i nærheden af maskinen (det
er ikke min egen). Dit forslag stemte i øvrigt med, hvad jeg havde fundet på
nettet. Dog fandt jeg ikke den detalje med at udskrive til en fil, lyder
interessant, og jeg kan godt se ideen. Det kan være det lille trick gør det
muligt at installe driveren, før der er kontakt med printeren.

Det er i øvrigt en HP Officejet T65.

Venlig hilsen,
Hans Jørgen Lassen