En gæstecomputer på vores trådløse netværk~
Fra : Per Wildau

Dato : 31-01-05 09:12

Min søn kommer hjem med en kammerat og kammeratens computer!

- de vil på vores trådløse netværk, og lave et større skolearbejde sammen.

Jeg propper 'sådan en filøjler' (som sidder i vores computere) i hans USB
port.

Mac-addressen står bag på 'filøjseren', jeg lukker op for ham på vores
netværk...

Men han kommer ikke på...

Hvad kan problemet være??

P3R

Fra : Per Wildau

Dato : 31-01-05 11:55

Ego skrev:

> Hvad kan problemet være??

Ringede til:

http://www.northq.com/

.... support.

Snakkede med Christian...

Udmærket service

P3R

Fra : SpookiePower

Dato : 31-01-05 12:37

Hvad var problemet ?

Fra : Per Wildau

Dato : 31-01-05 13:14

SpookiePower wrote:

> Hvad var problemet ?

Så er det lige at rekonstruere hvad vi gjorde - min viden om sådan noget kan
ligge et meget lille sted:

Installerede driveren, hvorefter der kom et ikon nede i højre hjørne, som
hed noget i nærheden af 'trådløst netværksforbindelse.'

Dén højre klikkede vi på og gik ind under "vis tilgængelige
nætværksforbindelser."

Da den åbnede, oprettede vi forbindelse til et netværk som hed "defualt."

Kan det passe??

Per Wildau

Fra : Per Wildau

Dato : 31-01-05 13:19

SpookiePower wrote:

> [...]

hed noget i nærheden af 'trådløst netværksforbindelse.'

Dén højre klikkede vi på og gik ind under "vis tilgængelige

Da den åbnede, oprettede vi forbindelse til et netværk som hed "default."

Kan det passe??

Per Wildau

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-05 22:27

"Per Wildau" <psykolog@perwildau.dk> wrote in

> Kan det passe??

Ja - og så lyder det til at jeres fejl har været at i ikke har
oprettet forbindelsen.

Iøvrigt er det nok en god ide at kalde jeres netværk noget andet end
default navnet - den slags tiltrækker nemlig nysgerrige folk og de er
ikke altid flinke...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Per Wildau

Dato : 01-02-05 08:42

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Iøvrigt er det nok en god ide at kalde jeres netværk noget andet end
> default navnet - den slags tiltrækker nemlig nysgerrige folk og de er

Ok, tak skal i ha'

Per Wildau
psykolog@perwildau
http://www.perwildau.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-02-05 10:14

On Mon, 31 Jan 2005 13:18:57 +0100, "Per Wildau"
> [...]

> nætværksforbindelser."
>
> Da den åbnede, oprettede vi forbindelse til et netværk som hed

Det kan godt passe, at det så virker nu. Hvis det er det eneste, I har
gjort, skal du bare være opmærksom på, at du nu deler dit netværk og
din Internet-forbindelse med alle, der har radiokontakt til dit WLAN.

Overvej lige én gang til, om du ønsker det.

-A

Fra : Per Wildau

Dato : 02-02-05 12:37

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det kan godt passe, at det så virker nu. Hvis det er det eneste, I har
> gjort, skal du bare være opmærksom på, at du nu deler dit netværk og
> din Internet-forbindelse med alle, der har radiokontakt til dit WLAN.

[..]

Nej nej, jeg tror ikke andre har adgang.
På min router (NorthQ) kan jeg sætte den i en modus, så kun de computere kan
få adgang, jeg har givet tilladelse.
(Hvad er det nu de 'filøjsere' hedder som jeg sætter i den anden computers
USB port???)
Bag på 'filøjseren' står MAC-addressen som jeg skal lukke op for.

Per

Fra : David T. Metz

Dato : 02-02-05 17:32

Per Wildau wrote:

> Nej nej, jeg tror ikke andre har adgang.
> På min router (NorthQ) kan jeg sætte den i en modus, så kun de computere kan
> få adgang, jeg har givet tilladelse.

Det tager måske et par minutter at sniffe hvilke MACadresser der bruges
og så fake dem.

David

Fra : Calle.

Dato : 03-02-05 06:24

David T. Metz wrote:

> Det tager måske et par minutter at sniffe hvilke MACadresser der
> bruges og så fake dem.

Du tror da vel ikke at det kun er sikret via MAC!
--
Calle.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-02-05 10:27

On Thu, 3 Feb 2005 06:24:04 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

> Du tror da vel ikke at det kun er sikret via MAC!

Jo, hvis du læser Pers indlæg, ser det da sådan ud. Pointen var netop,
at det er en rigtig skidt idé.

-A

Fra : Per Wildau

Dato : 04-02-05 21:11

David T. Metz wrote:

> Det tager måske et par minutter at sniffe hvilke MACadresser der
> bruges og så fake dem.

Ok det var jeg ikke klar over David - jeg ser på det.
Indtil videre kan jeg måske trøste mig med, at jeg ikke har noget på min
computer andre kunne have fornøjelse af..

Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-02-05 22:18

On Fri, 4 Feb 2005 21:11:22 +0100, "Per Wildau"
<psykolog@perwildau.dk> wrote:

> Indtil videre kan jeg måske trøste mig med, at jeg ikke har noget
> på min computer andre kunne have fornøjelse af..

Du har en Internet-forbindelse, som andre kan have fornøjelse af.
(Og det bliver dig, AntiPiratGruppen ringer på hos).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-02-05 10:40

..................klip..............
>Indtil videre kan jeg måske trøste mig med, at jeg ikke har noget på min
>computer andre kunne have fornøjelse af..
Ja det tror du.
Mange har stor fornøjelse af, "bare at kigge på hvad andre har"

/Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-02-05 20:31

On Wed, 2 Feb 2005 12:37:08 +0100, "Per Wildau"
<psykolog@perwildau.dk> wrote:

> Nej nej, jeg tror ikke andre har adgang.

Ha! Du tager fejl, hvis du kun kører med MAC-filtrering.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Per Wildau

Dato : 04-02-05 21:13

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ha! Du tager fejl, hvis du kun kører med MAC-filtrering.

Tak for dit råd - jeg er i gang med overvejelser.

Per