DSL bruger til DSL bruger (proxy)
Fra : f00ge

Dato : 30-01-05 14:29

Jeg bor på Sjælland, min makker bor i Jylland.
Vi har begge en ADSL forbindelse.
Jeg vil gerne kunne forbinde mig til hans pc - og bruge hans ADSL
forbindelse.

Et konkret eksempel er, at min udbyder giver mig en 280ms ping til en vis
server i udlandet med online spil. Min makker har en anden udbyder, hvis
routing er noget bedre. Han får 40ms til samme server.
For mig sker den 'kreative' routing først i udlandet. Altså, hvis jeg kunne
forbinde til den server gennem min vens forbindelse, ville min svartid være
noget lavere end 280ms.

Så mine spørgsmål er:
- Kan dette lade sig gøre?
- Hvordan gør man?

Vi bruger begge WIndows XP SP2.

På forhånd tak,

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-05 15:00

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote:

> [...]
>Vi har begge en ADSL forbindelse.
>Jeg vil gerne kunne forbinde mig til hans pc - og bruge hans ADSL

Jep...

>- Hvordan gør man?

Der er flere muligheder, f.eks port forwarding gennem en SSH
forbindelse.

Din makker opstiller en SSH server (www.openssh.com), enten på en Linux
maskine eller hvis det absolut skal være en windowsmaskine via Cygwin
(www.cygwin.com).

Fra din maskine kalder du makkeren op via en SSH client (i windows miljø
igen via Cygwin). Og med en passende .conf opsætning på din side kan du
nu bruge hans ADSL linie.

<mlr>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-01-05 15:29

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> crashed Echelon writing

> [...]
> For mig sker den 'kreative' routing først i udlandet. Altså, hvis jeg
> kunne forbinde til den server gennem min vens forbindelse, ville min

Hvis den applikation du vil køre over din vens forbindelse understøtter
forbindelse igennem proxy server er dette en mulighed.

> - Hvordan gør man?

Kig efter proxy server software på nettet, der er et hav, selvfølgelig som
payware men sikkert osse en freewaare.

Alternativt er I sætter noget VPN tunnel op, så du kører al din internet
trafik igennem hans linje, som var du en maskine på hans lokale netværk.

--
Bjarke Andersen

Fra : f00ge

Dato : 30-01-05 16:10

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Alternativt er I sætter noget VPN tunnel op, så du kører al din internet
> trafik igennem hans linje, som var du en maskine på hans lokale netværk.

Det ville være det optimale.
Kan en newbie som mig finde ud af at sætte sådan noget op? (Jeg kender til
Windows, men ikke til VPN)
Kender du til en guide/FAQ evt.?

Tak,

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-01-05 17:02

> Det ville være det optimale.
> Kan en newbie som mig finde ud af at sætte sådan noget op? (Jeg kender
> til Windows, men ikke til VPN)
> Kender du til en guide/FAQ evt.?

Google vil gerne være din ven=1. link
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikkel

Dato : 31-01-05 20:38

Hej

Nu har alle jo så gjort dig opmærksom på hvad du kan gøre så du får en
VPN tunnel eller lign. men selvom din ven har en pænere tid "til en
vis server" så skal du også tage i betragtning hvilke upload/download
hastigheder i har, det hjælper jo ikke særligt at du "måske" får en
pænere tid hvis du tager al båndbrede til en tunnel... måske jeg tager
fejl men det er der nok nogle klogere hoveder der kan svare på.

Mvh.
Mikkel Rømer