Hjælp til Vpn
Fra : jan larsen

Dato : 30-01-05 11:44

Hej.

Hvordan får jeg skabt flere brugere adgang til mit vpn netværk, 1 bruger af
gangen kan godt connecte uden problemer men de andre brugere som jeg har
oprettet på samme vpn tunnel kan ikke komme på samtidig den siger den er
optaget af en anden.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 12:16

jan larsen wrote:

> brugere som jeg har oprettet på samme vpn tunnel kan ikke komme på
> samtidig den siger den er optaget af en anden.

Én VPN-tunnel, én maskine. En VPN-tunnel strækker sig mellem 2 punkter
og _kun_ 2 punkter.

Fra : jan larsen

Dato : 30-01-05 12:24

> Én VPN-tunnel, én maskine. En VPN-tunnel strækker sig mellem 2 punkter
> og _kun_ 2 punkter.

Tak for oplysningen... men hvordan opretter jeg så flere vpn tunneler ??

Venlig Hilsen
Jan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 14:53

jan larsen wrote:

> Tak for oplysningen... men hvordan opretter jeg så flere vpn tunneler

Det afhænger vel af dit system...

Fra : jan larsen

Dato : 30-01-05 16:06

> Det afhænger vel af dit system...

Ja selvfølgelig gør det da det her er det XP pro

Hilsen
Jan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 18:24

jan larsen wrote:

> Ja selvfølgelig gør det da det her er det XP pro

Hvad har du foran?

Fra : jan larsen

Dato : 30-01-05 18:24

"jan larsen" <test@west.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:xn0dxvfs72r0nq6005@dtext.news.tele.dk...

> Ja selvfølgelig gør det da det her er det XP pro

Det viser sig at XP Pro ikke kan håndterer flere vpn tunneler samtidig

Hilsen
Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-05 18:33

On 30 Jan 2005 11:15:58 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Én VPN-tunnel, én maskine. En VPN-tunnel strækker sig mellem 2 punkter
> og _kun_ 2 punkter.

Det afhænger lidt af, hvordan man definerer "VPN" og "tunnel". Fx kan
multipunkt GRE godt bruges til at lave et virtuelt privat netværk, og
det er jo også en tunnel.

Men for IPSec i tunnel mode har du da ret.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jan larsen

Dato : 30-01-05 18:35

> Det afhænger lidt af, hvordan man definerer "VPN" og "tunnel". Fx kan
> multipunkt GRE godt bruges til at lave et virtuelt privat netværk, og
> det er jo også en tunnel.

Hvad findes der af server/client software som kan skabe flere client adgange
på vpn tunnelen, kan i anbefale nogle som ikke er alt for langhåret at sætte
op for en nybegynder som mig og som kan prøves gratis i feks. 1 md..

Venlig hilsen
Jan Larsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-05 20:08

On Sun, 30 Jan 2005 18:35:25 +0100, "jan larsen" <test@west.dk> wrote:

> [...]
> på vpn tunnelen, kan i anbefale nogle som ikke er alt for langhåret at sætte
> op for en nybegynder som mig og som kan prøves gratis i feks. 1 md..

Til XP Pro? Nej. Du kunne skifte til Windows Server 2003. Du kunne dog
også bare lave det med Linux. Det er da billigt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jan larsen

Dato : 30-01-05 20:33

> Til XP Pro? Nej. Du kunne skifte til Windows Server 2003. Du kunne dog
> også bare lave det med Linux. Det er da billigt.

Jeg har installeret det på en win 2003 server og der kan vi godt connecte
flere på vpn tunnelen, nu har vi et nyt problem og det består i at serveren
godt kan pinge clienterne men clienterne kan ikke pinge serveren har du en
ide om hvad det er der stopper denne ping for vi mener kan vi pinge begge
veje så burde det vi har gang i (spil) også virke da det virker på XP pro'en
og vi har samme subnetmaske.

Hilsen
Jan