dlink firewall og VPN
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 30-01-05 00:40

Hej
Jeg har nogle problemer med at oprette en VPN forbindelse til en Dlink
dfl-200... Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige VPN klienter. Det
er lykkedes mig at oprette forbindelsen og få godkendt fase 1 og 2, men det
er endnu ikke lykkedes mig at få sendt en pakke igennem tunnellen. Hvis der
er nogle der har erfaringer med dlink dfl firewalls og VPN tunneller, vil
jeg meget gerne høre hvilke klienter og hvilken fremgangsmåde de har
benyttet for at få forbindelsen etableret?

Med venlig hilsen og på forhånd tak...
Thorbjørn

Fra : Steen Gellett

Dato : 30-01-05 01:17

"Thorbjørn Jørgensen @softdoc.dk>" <thorbjorn<REMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> tunneller, vil jeg meget gerne høre hvilke klienter og hvilken
> fremgangsmåde de har benyttet for at få forbindelsen etableret?

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig, men vi er 2 gutter der begge har en
D-Link 604 Router og vi har lavet et VPN udelukkende med WinXP's indbyggede
software.............min kammi er server på WinXPpro og jeg er
klient med min WinXPHome..........begge SP2

Kammi'en har åbnet følgende porte i D-Link som server :
TCP : 1723 , 500 , 50, 51................
og har opretter mig som en logind profil vha "Opret Nyt Netværksted" i
WinXp's software

Jeg har INTET åbnet som client, men oprettet et netværkssted ( VPN )med
bruger/password logind.............det eneste jeg slår fra er IPX
protokollen på denne logind og jeg er inde i TCP-Protokollen og i avanceret
/ generelt og slå
"Brug standardgateway på fjernnetværket" FRA...........

Vi kan spille på samme LAN........jeg får en lokal IP tildelt i samme range
og subnetmask af min kammi's server...........jeg kan se hans delte
drev....alt virker som det skal !!

Håber du kan bruge det til noget.......

Fra : Filip

Dato : 31-01-05 14:30

> Kammi'en har åbnet følgende porte i D-Link som server :
> TCP : 1723 , 500 , 50, 51................
> og har opretter mig som en logind profil vha "Opret Nyt Netværksted" i
> WinXp's software

Det er kun port 1723 der er nødvendig

> [...]
> avanceret / generelt og slå
> "Brug standardgateway på fjernnetværket" FRA...........

Jeg har nu gjort lige som dig og jeg er kommet igennem min router, men jeg
kan ikke logge ind på computeren. Den står og "hænger" ved: "kontrollerer
bruger og adgangskode". Hvor skal jeg angive det på den maskine jeg kalder
op? Jeg kan sagtens komme ind på den hvis de er på samme lan-net (intranet),
så skal jeg ikke bare bruge min windows adgangskode, som jeg også har
oprettet på den maskine jeg kalder op?

Filip

Fra : Steen Gellett

Dato : 31-01-05 17:28

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruger og adgangskode". Hvor skal jeg angive det på den maskine jeg kalder

Det lyder ikke som om du har oprettet VPN-Server delen rigtigt, for så ville
du ikke spørge hvor du skal angive bruger / password..........

Følg denne vejledning i oprettelse af VPN:
http://www.onecomputerguy.com/networking.htm

Find dit OS og gå til den............det var sådan det lykkedes for os !!

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 31-01-05 14:52

Hej
> [...]
> indbyggede software.............min kammi er server på WinXPpro og jeg er
> klient med min WinXPHome..........begge SP2
Det hjælper desværre ikke mig, da der ikke lige står nogle maskiner på "den
anden side" hvor der kan installeres en VPN gateway, i øvrigt burde det også
virke med terminering på firewallen da den indeholder vpn gateway support...
men der kommer bare ikke nogle pakker igennem...

Med venlig hilsen...
Thorbjørn