VNC gennem router
Fra : Filip

Dato : 28-01-05 18:34

Hej NG

Er der ingen der kan hjælpe mig med at sætte min router op til at åbne for
port 5900 til VNC. Jeg tror det er denne side i min routeropsætning jeg skal
sætte op, men jeg er MEGET i tvivl om hvor jeg skal skrive hvad. Det er jo
lidt bøvlet at skulle prøve sig frem

PrintScreen af router

Filip

Fra : Calle.

Dato : 28-01-05 22:54

Filip wrote:
> [...]
> routeropsætning jeg skal sætte op, men jeg er MEGET i tvivl om hvor
> jeg skal skrive hvad. Det er jo lidt bøvlet at skulle prøve sig frem

glem mit tilligere indlæg (har slettet det)
her er hvordan du skal gøre! det er godnok sat op til PCanywhere, så du skal
lige bruge nogle andre tal.
se dk.binaer under di 604
--
Calle.

Fra : Filip

Dato : 29-01-05 15:26

> glem mit tilligere indlæg (har slettet det)
> her er hvordan du skal gøre! det er godnok sat op til PCanywhere, så du
> skal lige bruge nogle andre tal.
> se dk.binaer under di 604

TUSINDE MANGE TAK. Nu virker det, uden problemer. Det havde jeg næsten ikke
turdet forvente. Lige hvad jeg havde ønsket mig i Meget lang tid

Filip

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-01-05 10:41

Filip wrote:
> [...]
> sætte op, men jeg er MEGET i tvivl om hvor jeg skal skrive hvad. Det er jo

VNC er et fjernbetjeningsprogram, som blandt sine mange fordele bla. har
prisen.

Men vær opmærksom på, at det næppe kan kaldes et Virtuelt Privat
Netværk. Som udgangspunkt er trafikken over internettet ukrypteret, og
adgangskontrollen er kun et almindeligt password istedet for et certifikat.

De fleste mennesker ude i den store onde verden bruger VNC indeni en
VPN-tunnel.

Morten Christensen

Fra : Filip

Dato : 29-01-05 15:32

> [...]
> certifikat.
>
> De fleste mennesker ude i den store onde verden bruger VNC indeni en

Ok, men hvordan får jeg oprettet en sådan tunnel? Jeg har været ved at kikke
lidt på den indbyggede i XP, men skal jeg ikke også have en port åbnet i min
router?

Filip