Printerserver virker ikke rigtigt
Fra : Jens Gydesen

Dato : 27-01-05 15:46

Hej

Jeg har en EPSON CX6400 multifunktionsmaskine tilsluttet med USB til mit
hjemmenetværk via en
printerserver TRENDnet TE100-P1U.

Det går fint med at printe, men der er tilsyneladende ingen kommunikation
tilbage fra printeren af.

Jeg får fejlmeddelesen 'Communication error' når jeg spørger på 'Ink level'.
Tilsvarende får jeg at vide at 'Scan could not be started' når jeg forsøger
at starte scanneprogrammet.

Når printeren er tilsluttet direkte til en PC via USB er der ingen
problemer.

Jeg har talt med EPSON Support, de mener ikke der er fejl i hverken printer
eller den medfølgende software.
De vil ikke hjælpe mere, når der ikke står EPSON på printerserveren.

TrendNet printerserveren har bi-directional support iflg. dens feature
listen.

Er der andre der har oplevet noget lignende?

Eller nogen der har noget tilsvarende der virker?

Venlig hilsen

Jens

NB krydspostet i dk.edb.hardware

Fra : Hans

Dato : 27-01-05 17:17

Jens Gydesen wrote:

> Er der andre der har oplevet noget lignende?

Det er ikke ualmindeligt at visse printerværktøjer ikke virker med en
printserver, men udmærket ved direkte tilslutning. Der er desværre ikke
rigtig noget at gøre ved det.

Hans

Fra : Jens

Dato : 27-01-05 18:56

"Jens Gydesen" <jegy@REMOVETHISget2net.dk> skrev i en meddelelse

> TrendNet printerserveren har bi-directional support iflg. dens feature
> listen.

Står der ikke også at den kører noget "Unix" print ?

Du skriver det ikke, men hvis det er en windåse, skal "Unix"print
installeres først.........

Mvh Jens