NAS-network attached storage (hvilken virk~
Fra : Violator

Dato : 27-01-05 00:11

Hej

Jeg har tænkt lidt på at købe en NAS med FTP i så jeg kan sløjfe den
computer jeg har til at stå i kælderen, idet den ikke bliver brugt til
andet,

Det jeg har brug for er FTP og harddisk.

Er der nogle bestem af dem på markedet jeg skal holde mig fra og er der
nogle der er specielt gode. jeg har kikket meget men syntes ikke at jeg kan
finde så mange oplysninger om det.

Mvh carlo

Fra : Frank

Dato : 27-01-05 09:51

Hej

> Er der nogle bestem af dem på markedet jeg skal holde mig fra og er der
> nogle der er specielt gode. jeg har kikket meget men syntes ikke at jeg
kan
> finde så mange oplysninger om det.

Ikke fra egen erfaring: LinkSys NSLU2 til en 6-700 kr + op til 2 USB
harddiske har fået gode reviews. Der foregår samtidig noget arbejde for at
lave den om til at kunne flere ting end LinkSys har lagt i den fra starten.
Du kan læse lidt om den her: http://www.batbox.org/nslu2-linux.html og på
sourceforge.

Har du et par harddiske liggende kan du komme op og køre for omkring kr.
1000.

Mvh
Frank

Fra : TS

Dato : 27-01-05 11:29

> Er der nogle bestem af dem på markedet jeg skal holde mig fra og er der
> nogle der er specielt gode. jeg har kikket meget men syntes ikke at jeg
> kan finde så mange oplysninger om det.
>
> Mvh carlo

Hej
Jeg har selv forsøgt mig med en Asus WL500g router som har det indbygget.
Men du skal regne med at hastighederne er noget sløje? Denne router kører
med USB1, dens efterfølger (gx) med USB 2 - dog uden at out/inputtet på den
tilknyttede harddisk stiger væsentligt. Jeg har læst at andre typer NAS, til
priser som er rimelige, heller ikke kan levere mere end ~4 mb/s.
Derudover er spørgsmålet om du skal kunne bruge den som et netværksdrev,
elelr kun ftp server. Som jeg har forstået så kan man ikke 'mappe' et ftp
drev så du f.eks. kan bruge det som mp3/film mm. server.

TS