Netforbindelse ryger
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 24-01-05 23:59

Håber dette er den rette gruppe, hvis ikke, så undskyld...

Jeg har det problem at min netforbindelse ofte ryger, hvorefter jeg er nødt
til at genstarte for at få forbindelse igen.

Jeg har min netforbindelse gennem kabel-tv, og bruger usb-porten som
"netkort", da porten på mit netkort er blevet noget løst efter stikket
utilsigtet blev hevet noget hårdhændet ud.

Jeg har spekuleret på om grunden til det kan være at usb-porten egentlig er
for ustabil til at bruge til nettet, eller om det er rent softwaremæssigt at
jeg har et problem og at min xp derfor trænger til at blive geninstalleret.

Er der nogen der har et bud? Er der brug for flere oplysninger?

Vh,
Jakob

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-01-05 00:25

> [...]
> blive geninstalleret.
>
> Er der nogen der har et bud? Er der brug for flere oplysninger?

Kan tilføje at kabelmodemet er et Motorola SB4100

Fra : Klaus

Dato : 25-01-05 17:27

"Jakob Medgyesi" <simulacrum@walla.com> skrev i en meddelelse

> Kan tilføje at kabelmodemet er et Motorola SB4100

Jeg har også haft nævnte problem med mit SB4100 modem. Det blev løst ved
at udbyder nulstillede det på "Centralen".

Klaus H

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-01-05 19:08

> Jeg har også haft nævnte problem med mit SB4100 modem. Det blev løst ved
> at udbyder nulstillede det på "Centralen".
>
> Klaus H

Ok - takker - prøver det hvis Michaels forslag ikke virker...

Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-01-05 00:29

"Jakob Medgyesi" <simulacrum@walla.com> wrote:

>Er der nogen der har et bud? Er der brug for flere oplysninger?

Mon ikke det er 'Strømstyring' der lukker USB-porten ned efter en
passende periode uden netværksaktivitet...

Kig dine USB-rodhubber igennem og fjern fluebenene i ' Tillad computeren
at slukke denne enhed for at spare strøm' - USB-rodhubberne finder du i
'Enhedshåndtering'.

- - -

Men iøvrigt er det da upraktisk at køre netværk over USB-porten. Den
slags bør køre på et rigtigt netkort (som fås i PCI udgave til 1-200 kr
hos nærmeste computerpusher).

<mlr>

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 25-01-05 19:10

> Kig dine USB-rodhubber igennem og fjern fluebenene i ' Tillad computeren
> at slukke denne enhed for at spare strøm' - USB-rodhubberne finder du i
> 'Enhedshåndtering'.

Takker - det vil jeg prøve...

> - - -
>
> Men iøvrigt er det da upraktisk at køre netværk over USB-porten. Den
> slags bør køre på et rigtigt netkort (som fås i PCI udgave til 1-200 kr
> hos nærmeste computerpusher).

Det har jeg godt hørt før, men hvorfor egentlig?

Jakob

Fra : Esben I.

Dato : 26-01-05 22:31

Jakob Medgyesi wrote:
> Det har jeg godt hørt før, men hvorfor egentlig?

Godt spørgsmål: Jeg har kørt Stofanet via USB i over et år, problemfrit
mvh
Esben I.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-01-05 23:04

"Esben I." <raggamuffin.invalid@get2net.dk> wrote:

>Godt spørgsmål: Jeg har kørt Stofanet via USB i over et år, problemfrit

Svaret kunne være: Fordi jeg hader løse kasser der roder omkring min
computer, er meget glad for WOL og ikke kan leve uden Gigabit netværk

<mlr>