Hjælp...min VPN er ustabil...
Fra : TheM@n

Dato : 23-01-05 21:57

Hej Gruppe,

Jeg håber, at nogen her i gruppen kan hjælpe mig. Jeg har fornyligt fået en
WRT54G, og har forsøgt at opsætte VPN.
DHCP og DNS kører begge på serveren (Win2K3). Det var i første omgang
fuldstændigt umuligt for mig at få VPN igennem WRT54G'en.

Jeg har prøvet at henvende mig til Linksys support - de sendte mig et link
til en ny firmware "2.02.8 US code Beta" - og jeg er kommet så langt, at jeg
nu kan oprette forbindelsen udefra til serveren og f.eks. RDP'e til en XP PC
inde på domænet, men efter ca 2 minutter holder PC'en op med at reagere, og
efter yderligere ca 30 sekunder lukker forbindelsen helt ned. Jeg kan så
umiddelbart efter genskabe forbindelsen, for så at starte forfra igen ca. 2
minutter efter...

Jeg er ret sikker på, at fejlen skal findes på routeren, for jeg har brungt
MANGE timer på at sikre mig at serveren er sat korrekt op.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med VPN igennem WRT54G? Så vil jeg
MEGET gerne høre, hvad I har gjort for at få det til at virke...

På forhånd tak

Jacob

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-01-05 15:06

"TheM@n" <jbeer40@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> DHCP og DNS kører begge på serveren (Win2K3). Det var i første omgang
> fuldstændigt umuligt for mig at få VPN igennem WRT54G'en.

Hvad er det for en type VPN?
Har du mulighed for at sætte din PC direkte på evt. prøve med en anden
router for definitivt at sætte en finger på sorteper.
Jeg har tidligere set at hvis Firewall til Internet forbindelse er aktiveret
på en XP klient så kan Wintendo PPTP lave nogle spændende ting - slår man FW
fra spiller alt.

Så inden du kommer helt op i det røde felt med Linksys ville jeg prøve med
en anden router / direkte på for at være helt sikker..

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : TheM@n

Dato : 24-01-05 23:35

Hej Dennis (...og resten af gruppen),

Det er lykkedes for mig at få VPN'en til at "spille" - og det VAR routeren,
der var "synderen"...eller rettere: det var firmwaren... *S*

Jeg havde desværre ret i min formodning om, at WRT54G IKKE er god til VPN -
hverken L2TP eller PPPTP. Jeg har fået (købt...) en ny firmware fra
SveaSoft, og efter, hvad de kalder "Long Reset" (holde Reset-knappen inde i
over 30 sek) og efterfølgende indtastning af alle oplysninger, var der lige
pludselig hul igennem...!

Såeh...til alle jer andre, der overvejer at anskaffe jer en WRT54G: Hvis I
planlægger at køre VPN igennem den, så vær forberedt på, at det nok er
nødvendigt med en ny firmware...som Linksys IKKE kan levere...

Et sidegevinst ved SveaSoft's firmware er forresten, at man får en masse
ekstra funktioner, som Linksys af en eller anden underlig årsag har gemt af
vejen, så almindelige brugere normalt aldrig ville opdage dem. En af disse
funktioner er, at man kan forøge sendestyrken på det trådløse signal med op
til 900%...!!! Man skal så lige huske at få nogle antenner, der er gearet
til det...!! En anden fortræffelighed er, at man får en konsol direkte ind i
routeren...der forstår Linux-kommando'er - så kan man selv skrue på stort
set alt i routeren...udenom de til tider lidt tåbelige GUI'er, der ellers er
til rådighed...

Med venlig hilsen

Jacob

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 27-01-05 23:12

> [...]
> direkte ind i routeren...der forstår Linux-kommando'er - så kan man selv
> skrue på stort set alt i routeren...udenom de til tider lidt tåbelige

Jeg har en wrt54g og køre vpn, men kender ikke til de forkortelser du nævner
men jeg har ingen problemer.

vh
jeppe