Canon iP4000R forbindelse via Topcom switc~
Fra : Michael Reiche

Dato : 22-01-05 22:24

Har just indkøbt et styk Canon PIXMA iP4000R printer med USB/LAN/WiFi
forbindelse. Det er dog kun LAN forbindelse jeg havde tænkt mig at bruge.
Men desværre virker den ikke igennem min Topcom switch. Printeren er
konfigureret gennem USB-forbindelsen og har derfor fået IP-adresse der
kan pinges. Men kvaliteten af forbindelsen er elendig. Der er længere
pauser ind imellem, og udprintning er umuligt.

Topcom switchen model TSH-105 virker OK som forbindelse mellem ADSL-router
og 2 computere. Ikke at den er fantastisk hurtig, men fin nok til ADSL.
Den er autonegotiating 10M/100M (printeren og computer er 100M) og også
autosensing standard/crossover kabel. Jeg har prøvet både standard og
crossover kabel, ingen giver god forbindelse. Topcom switchen viser ellers
at der er link og det er 100M. Men printeren har en lysdiode ved siden
af RJ-45 stikket som blinker meget hurtigt.

Det virker derimod fra begge computere forbundet (en ad gangen) direkte
til printeren med et crossover kabel. Printerens lysdiode blinker
heller ikke når den er forbundet, så det virker som om at der er noget
ved forbindelsen som den er utilfreds med.

Hvad kan det være?

Har andre en Canon printer forbundet gennem LAN via en switch som virker,
og i givet fald switch er det så?

Mvh.
Reiche