ADSL går ned
Fra : Klaus

Dato : 20-01-05 22:54

Hej,

håber det er det rigtige sted at spørge ?

Jeg har et problem med min ADSL forbindelse. Når PC'en har været sat i
standby er det ikke altid, at IE eller OE kan få forbindelse til nettet
bagefter. Er der nogen der har en ide om, hvad problemet kan skyldes ?

Mvh

Klaus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 23:12

Klaus wrote:

> [...]
> i standby er det ikke altid, at IE eller OE kan få forbindelse til
> nettet bagefter. Er der nogen der har en ide om, hvad problemet kan

Hvilken forbindelse har du til internettet?
Hvilket udstyr har du på?

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus

Dato : 21-01-05 08:46

> Hvilken forbindelse har du til internettet?
TDC, hvis det er det du mener ?

> Hvilket udstyr har du på?
Udstyr? Modem + router ?

Det er ikke det jeg har mest forstand på

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 10:07

Klaus wrote:

> Udstyr? Modem + router ?
> Det er ikke det jeg har mest forstand på

Jeg ved ikke hvad du har, men det er nødvendigt for mig at vide, for at
jeg kan hjælpe dig i den rigtige retning.

Følg kablet ud til telefonstikket og notér dig alt udstyr på vejen

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus

Dato : 21-01-05 12:10

he-he

herfra kan jeg se :

en router fra efficient networks
et speedstream modem
og til sidst skillefilteret

er det nok ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 13:18

Klaus wrote:

> er det nok ?

Ja, det er fint.

Prøv flg.:

Start -> Kør -> cmd -> ipconfig /all

Skriv hvad der står ved flg. punkter (jeg laver et skræddersyet setup
til din maskine):

IP Address. . . . . . . . . . . . :
Default Gateway . . . . . . . . . :
DNS Servers . . . . . . . . . . . :

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans

Dato : 21-01-05 13:18

Klaus wrote:
> [...]
> standby er det ikke altid, at IE eller OE kan få forbindelse til
> nettet bagefter. Er der nogen der har en ide om, hvad problemet kan

Det er sikkert dit netværkkort som mister oplysningerne under stand-by.

I egenskaber for netværkskortet under fanen Strømstyring, er der som
standard sat flueben ved punktet "Tillad computeren at slukke denne enhed
for at spare strøm". Prøv og fjern fluebenet og se om det ikke hjælper.

Hans