IP-adresse
Fra : MRS

Dato : 20-01-05 13:07

Jeg har 2 pc-er, der kører net hidtil uden problemer.

Men pludselig er der ingen forbindelse mellem dem, de har ikke været slukket
eller noget, så hvordan problemet opstod ?

Jeg kører Windows XP, og prøvet at køre reparer, men følgende kommer frem.

Følgende trin i reparationen mislykkedes: Fornyer IP-adressen - så sker der
ikke mere.

Da jeg ikke er nogen ørn til det her, håber jeg, at der er en, der kan
hjælpe mig.

Hilsen, Mogens

Fra : Peter

Dato : 20-01-05 14:00

MRS wrote:

> [...]

> eller noget, så hvordan problemet opstod ?
> Følgende trin i reparationen mislykkedes: Fornyer IP-adressen - så sker der

Hvis du ikke har prøvet det, så prøv at slukke og tænde for din router
eller switch hvis du har en sådan. Husk at vente ca. 10 sekunder før du
tænder igen.

Jeg har selv 4 PC'er på en siwtch og det kørte fint i nogle år, men med
et døde netforbindelsen til den ene pc. Efter en masse forsøg med nyt
netkort, reinstall af netværks driver mm. prøvede jeg at slukke switchen
og vupit, så var der hul igennem igen... havde jeg bare haft den ide fra
starten af...
Switchen så dog ud til at virke fint og den virkede også mellem de andre
PC'er, det var blot den ene port de var gået i udu'

Ellers tror jeg folk skal bruge lidt mere info om hvordan pc'erne er
forbundet før de kan hjælpe.
Lyder som om den ene får sin IP fra en dhcp server, måske den anden
maskine eller en router.

Mvh Peter

Fra : MRS

Dato : 20-01-05 14:14

De er forbundet med netkort og netkabel, PC nr. 1 er sat op til at gå ud
på nettet, hvor nr. 2 går gennem den for at komme ud på nettet.

PC nr. 1 sender dataer, men modtager ingen, så det må være PC nr. 2, der er
noget galt med.

Som skrevet før ved jeg ikke så meget om netforbindelser.

MVH, Mogens