Fra Cisco 677 til WRT54G ?
Fra : SpookiePower

Dato : 19-01-05 15:40

Jeg har en Cisco 677 router som jeg overvejer helt at
udskifte med min WRT54G trådløsrouter. Men problemet er
at internetstikket i WRT54G'en er et RJ45 stik, mens internet-
stikket i min Cisco er et alm tlfstik (RJ11 tror jeg det hedder).
Dvs at jeg ikke kan tage internetstikket som kommer fra min
udbyder og putte ind i min WRT54G. Hvad gør man i den
situation ?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-01-05 15:52

SpookiePower <boxjunk2600@yahoo.com> skrev 2005-01-19:
> [...]
> Dvs at jeg ikke kan tage internetstikket som kommer fra min
> udbyder og putte ind i min WRT54G. Hvad gør man i den

Din cisco 677 kører ATM på WAN siden og ethernet på LAN siden, så det er en
ATM router.

Din WRT54G er en ethernet router (ethernet på både LAN og 'WAN').

Derfor skal du enten beholde din cisco og så bare lade din linksys route
pakker. Man burde kunne sætte ciscoen op til bare at lege modem.

Ellers skal du købe et ATM modem der kan erstatte ciscoen. Hvilken udbyder
har du? Prøv evt. at ringe til dem, forklar din situation pænt og hør om du
ikke kan få en gør det selvpakke med et ATM modem i nu hvor du er skiftet.

Thomas