Delte mapper / Net view ?
Fra : SpookiePower

Dato : 16-01-05 23:50

Jeg har et problem med mit eget netværk.

Min computer siger først og fremmest at jeg ikke har et netværkskort
installeret, hvis jeg prøver at oprette et netværk via XP guiden....mærkeligt.

Engang imellem kan det lade sige gøre at højreklikke på en mappe og dele
den, men for det meste lukker stifinder med en fejl....måske pga
mit "manglende" netkort ?

Jeg har så prøvet Net view kommandoen. Her kan jeg godt se de delte
mapper fra den ene computer til den anden, hvis jeg skriver
"net view [IP adresse]" men jeg kan ikke se mapperne hvis jeg skriver
"net view [navn på computer]". Her får jeg en fejl 53.

Men jeg kan ikke via stifinder se de delte mapper, kun via Net view.

Hvad kan være problemet ?

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-01-05 18:29

"SpookiePower" <boxjunk2600@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit "manglende" netkort ?
> Men jeg kan ikke via stifinder se de delte mapper, kun via Net view.

Hvis det ikke var det med netkortet ville jeg sige, at du skulle prøve at
stoppe firewall programmer på de enkelte maskiner.

Med venlig hilsen

BJK

Fra : SpookiePower

Dato : 17-01-05 20:37

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message

> Hvis det ikke var det med netkortet ville jeg sige, at du skulle prøve at
> stoppe firewall programmer på de enkelte maskiner.

Jeg har ikke fået løst problemet med det manglende netkort endnu,
men det virker stadig ikke selvom firewall'en er slået fra.

Men hvad kan det betyde at jeg kan se mapperne med
Net view Navn og ikke med Net view IP ?

Fra : Bjarne K

Dato : 19-01-05 10:05

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har ikke fået løst problemet med det manglende netkort endnu,
> men det virker stadig ikke selvom firewall'en er slået fra.

Hvilken firewall har du slået fra ?
Det er xp firewall OG andre firewall programmer, du skal slå fra, eller
konfigurere så de tillader adgang til delte mapper..

> Men hvad kan det betyde at jeg kan se mapperne med
> Net view Navn og ikke med Net view IP ?

Det virker vist generelt ikke at skrive Net view 122.200.112.122

Prøv eventuelt "net view ?"

Med venlig hilsen

Bjarne K.