Problemer med netværk
Fra : Mulle

Dato : 15-01-05 14:33

Hej.
Vi har problemer med at den ene maskine på netværket ikke kan komme på.
Computeren siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet, og hubben
siger ''Network Collision''.
Det sjove er, at jeg tidligere på dagen har haft besøg af en anden der uden
problemer kunne komme på internettet i samme port på hubben og med samme
netværkskabel.

Vi har prøvet det mest nærliggende såsom at skifte netkabel, deaktivere
firewalls, prøve en anden port i hubben, reset hubben, geninstallere hans
netkort.

Det skal lige siges at han kører med Service Pack 2 og det gør jeg ikke. Kan
det have noget at sige?
Og det skal også lige nævnes at han ikke havde nogen problemer med at komme
på nettet derhjemme.
Desuden har jeg TDC.

Håber i kan hjælpe. Mvh. Mulle

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-01-05 14:40

Mulle wrote:

> [...]
> problemer kunne komme på internettet i samme port på hubben og med samme

Jeg har oplevet ca. samme symptomer når jeg koblede min Compaq
laptop på hubben hos en af mine venner. Det skette dog kun hvis
der var tre maskiner på samtidig. Koblede man en vilkårlig af
de tre fra og genstartede hubben kunne de to andre snakke sammen
uden problemer.

> Vi har prøvet det mest nærliggende såsom at skifte netkabel, deaktivere
> firewalls, prøve en anden port i hubben, reset hubben, geninstallere hans
> netkort.

Det kan måske hjælpe at udskifte hubben med en switch. Det hjalp
i hvert fald på det netværk, hvor jeg oplevede samme problem.

Du kan evt. lige fortælle os hvad det er for en hub samt hvilke
netkort.

> Det skal lige siges at han kører med Service Pack 2 og det gør jeg ikke. Kan
> det have noget at sige?

Jeg tvivler. De problemer jeg så opstod allerede i samme øjeblik
maskinen blev tændt. Og jeg kan ikke få øje på noget i din
beskrivelse, der tyder på et software problem, det lyder mest
som et hardware problem.

> Og det skal også lige nævnes at han ikke havde nogen problemer med at komme
> på nettet derhjemme.

Det kan tænkes at lige netop den kombination af hub og netkort
bare ikke kan sammen.

> Desuden har jeg TDC.

Det kan vist ikke have noget at sige. Hvis routeren er koblet
direkte til hubben kan det måske have en betydning hvilken
router, der er tale om.

--
Kasper Dupont