Låst TCP/IP i Windows 98
Fra : Lasse C. Johansen

Dato : 15-01-05 10:25

Hej.

Jeg sidder med en Windows 98 SE maskine, hvor jeg skal have angivet nogle
netværksinstillinger, men når jeg åbner TCP/IP prodokollen under netværk i
kontrolpanelet, kan jeg ikke skrive noget i felterne hvor netværksadresserne
(IP, Gateway m.v.) skal stå.
Jeg kan sagens klikke at jeg vil angive en IP adresse selv, men feltet der
skal skrives i nægter at modtage nogle tegn.
Jeg har aldrig oplevet det før og vil helst ikke slette maskinen.
En reinstallering af TCP/IP protokollen, netkort, Windows (oven på den
gamle) har ikke hjulpet.

Hvad pokker kan der være galt?

Venligst Lasse

Fra : Calle.

Dato : 15-01-05 10:34

Lasse C. Johansen wrote:
> [...]
> Jeg har aldrig oplevet det før og vil helst ikke slette maskinen.
> En reinstallering af TCP/IP protokollen, netkort, Windows (oven på den

og du har den ikke stået til automatisk at modtage DHCP
--
Calle.

Fra : Lasse C. Johansen

Dato : 15-01-05 11:27

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> og du har den ikke stået til automatisk at modtage DHCP

Nej og det firmanetværk den er koblet op over understøtter heller ikke DHCP.
Jeg skal angive IP adresse, Netmaske, Gateway og DNS.

Jeg klikker f.eks. af under "Angiv selv en IP adresse" og når jeg så vil
skrive i felterne, kan det ikke lade sig gøre. Det er ligesom de er gjort
inaktive.
Jeg har haft maskinen et andet sted hvor der understøttede DHCP, og der
fungerede det perfekt.
Jeg tænkte på om det kunne være noget systembegrændningshalløj (ala PolEdit)
der laver problemet?

Hilsen

Lasse