Hjælp til oprettelse af VPN forbindelse
Fra : Thomas G

Dato : 13-01-05 17:06

Hej

Jeg vil gerne oprette en VPN forbindelse mellem mig og en ven.

jeg sidder bag en router (D-link 804v) som har en public ip. Min ven sidder
bag en stofanet opkobling og kører win xp.

Vi har fulgt disse 2 guides:
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm

http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn.htm

Jeg har opsat en windows XP VPN server på min maskine og oprettet en bruger
til min ven. Derudover har jeg viderestillet (NAT) port 49 - 51 + 500 +
1722 - 1724 i routeren til den maskine der kører server.

nu synes jeg så det burde virke men det gør det ikke. Min ven får fejl 800.
Jeg har så prøvet at forbinde til serveren via min bærbar der kører windows
2000. Den er koblet op på lokalnettet ligesom serveren og på den måde kan
jeg godt oprette forbindelse..
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?
min router han en intergreret VPN funktion. kan jeg eventuelt benytte den
til noget?

Mvh. Thomas