Forbindelse mellem trådløs og kabel
Fra : Peter Micheelsen

Dato : 12-01-05 13:15

Hejsa
Jeg har fornylig her i gruppen fået anbefalet en Linksys WRT54G router.
Det ser ud til at det spiller max, ..... mennnn jeg har nu opkoblet 2
maskiner via kabel til routeren, og en maskine trådløst til samme.
Alle maskiner er på internettet, men jeg kan ikke se de kabel forbundne
maskiner fra den der er opkoblet trådløst.
Fra de kabelforbundne maskiner kan jeg se den trådløse maskine, men kan
ikke komme ind på den.
Jeg har oprettet delte mapper på alle maskiner.
Alle maskiner kører XP pro.
Kan i hjælpe mig ??

Mvh
Peter M.

Fra : Bjarne K

Dato : 12-01-05 14:08

"Peter Micheelsen" <lpm@it.dk> wrote in message
newsdylnqrc429.77we7d92fmgz$.dlg@40tude.net...
> [...]
kan
> ikke komme ind på den.
> Jeg har oprettet delte mapper på alle maskiner.

Prøv eventuelt at stoppe eventuelle firewall programmer på de enkelte
maskiner og prøv igen.
Det hjalp hos mig.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : SpookiePower

Dato : 12-01-05 21:42

Har du oprettet et netværk via den guide som er
i XP Pro ?

Fra : Peter Micheelsen

Dato : 13-01-05 07:21

On Wed, 12 Jan 2005 21:42:07 +0100, SpookiePower wrote:

> Har du oprettet et netværk via den guide som er
> i XP Pro ?

1000 tak for hjælpen, jeg slog min Zonealarm fra og så spiller det igen :)

Ja, jeg havde prøvet at køre guiden i Xp, men det hjalp heller ikke, men
plejer nu heller ikke at have held med den guide, plejer at sætte det op
manuelt, men nu kører det jo også :)

Mvh.
Peter M.

Fra : SpookiePower

Dato : 13-01-05 09:38

"Peter Micheelsen" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg havde prøvet at køre guiden i Xp, men det hjalp heller ikke, men
> plejer nu heller ikke at have held med den guide, plejer at sætte det op
> [...]

Ok. Så har jeg et spørgsmål til dig. Hvordan laver man et netværk uden ?
For jeg bliver ved med at få en fejl på min ene computer, når jeg benytter
XP's guide. Vil gerne prøve at lave netværket uden guiden.

Fra : Peter Micheelsen

Dato : 13-01-05 16:55

> Ok. Så har jeg et spørgsmål til dig. Hvordan laver man et netværk uden ?
> For jeg bliver ved med at få en fejl på min ene computer, når jeg benytter
> XP's guide. Vil gerne prøve at lave netværket uden guiden.

Hejsa Spookie :)
Du sætter såmænd bare din IP til evt 192.168.1.100, og 255.255.255.000
Derefter sætter du bare din ISP's DNS op.
( For TDC: DNS-1 = 193.162.153.164 DNS-2 = 194.239.134.83 )

Det skulle være nok, og hvis du har flere maskiner sætter du bare de andre
som evt. 192.168.1.101 osv.

Skulle du mod forventning få problemer med det spørger du mig bare igen :)

Mvh
Peter M.

Fra : SpookiePower

Dato : 13-01-05 21:29

> Hejsa Spookie :)
> Du sætter såmænd bare din IP til evt 192.168.1.100, og 255.255.255.000

Ok...her er jeg allerede stået af :( Jeg har kun prøvet at oprette netværk
ved brug af guiden. Men som sagt virker den ikke på denne computer
mere. Den siger at jeg først skal installere et netkort..mærkeligt.

Ændre min IP til evt 192.168.1.100... Mener du min maskines IP, altså
den som nu hedder 10.0.0.2 ?

Jeg køre forresten med en Cisco 677 router.

Fra : Peter Micheelsen

Dato : 13-01-05 22:23

Hejsa :)

> Ok...her er jeg allerede stået af :( Jeg har kun prøvet at oprette netværk
> ved brug af guiden. Men som sagt virker den ikke på denne computer
> mere. Den siger at jeg først skal installere et netkort..mærkeligt.
ok!
Lyder lidt som et driverproblem, men muuuligvis et dårligt netkort.

> Ændre min IP til evt 192.168.1.100... Mener du min maskines IP, altså
> den som nu hedder 10.0.0.2 ?
Ja,.. det er ligesom om at netværket fungerer meget bedre med en
192.168..... adresse. jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler jeg har fået det
til at spille meget bedre sådant.
Det hele bliver forøvrigt meget nemmere hvis du invisterer 500 kr i en
evt.Linksys WRT54G router som du sætter efter din 677'er, der er der 4
porte og routeren laver selv dine ip'er

> Jeg køre forresten med en Cisco 677 router.

ok! :)
Husk lige at ændre din router til de ny adresser så der er port hul i de
rigtige ipadresser, så en nyosætning er det nemmeste og hurtigste der.
Genial router forresten, har selv haft den, men nu er den så skiftet ud til
en Linksys WRT54G.

Glæder mig til at høre om det lykkes for dig, ellers ???? ...Spørg!! :)

Mvh
Peter M

Fra : SpookiePower

Dato : 15-01-05 17:07

> Lyder lidt som et driverproblem, men muuuligvis et dårligt netkort.

Jeg har ledt efter nyeste drivere, men min computer siger at jeg ikke
har noget netkort. Kigger på det senere.

> Ja,.. det er ligesom om at netværket fungerer meget bedre med en
> 192.168..... adresse. jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler jeg har fået det
> til at spille meget bedre sådant.

Jeg har aldrig ændret en IP adresse, så det må jeg lige kigge på
hvordan man gør det.

> Det hele bliver forøvrigt meget nemmere hvis du invisterer 500 kr i en
> evt.Linksys WRT54G router som du sætter efter din 677'er, der er der 4
> porte og routeren laver selv dine ip'er

Jeg har lige købt en WRT54GS trådløs router, men hvis du kigger i den
trådlåse gruppe, kan du se at jeg har lidt problemer der også.

> Glæder mig til at høre om det lykkes for dig, ellers ???? ...Spørg!! :)

Du kan godt regner med at jeg hænger lidt i denne gruppe det næste stykke
tid :) for det her er helt nyt for mig. Men på forhånd tak.