Rancid og HP
Fra : Rune Zimmermann

Dato : 11-01-05 13:45

Hej NG.

Et lidt specielt spørgsmål, men jeg ved der er folk her på listen der
bruger subj.

Jeg har sat Rancid op på min Trustix-server, og det meste ser ud til at
køre fint.
Jeg kan uden problemer spørge vores Procurve 26XX-switche og vores PIX.
Desværre virker det ikke helt efter hensigten på vores Procurve
5308-switche.
Laver jeg en manuel forespørgsel virker det fint.

**snip**
admin@nagios /usr/local/rancid$ bin/hlogin -c 'show version' 10.101.1.120
**snip slut**

Men når jeg kører Rancid får jeg følgende fejl i loggen:

**snip**
10.101.1.120: missed cmd(s): write term
10.101.1.120: End of run not found
**snip slut**

Er der nogen der har oplevet noget ligendende?

Mvh.
Rune Z.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-01-05 02:19

Rune Zimmermann wrote:

> Desværre virker det ikke helt efter hensigten på vores Procurve
> 5308-switche.

Vi bruger det på bl.a. 5308-switche - uden problemer - jeg blev nødt til
at fedte lidt med expect-scriptsene for at få vores Cat1900'ere med..

Hvilken version af firmware kører du på 5308'erne?
Hvilken version af Rancid?
Bruger du ssh eller telnet?

Knus
Regnar

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 12-01-05 08:22

Hej Regnar

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> Vi bruger det på bl.a. 5308-switche - uden problemer - jeg blev nødt til
> at fedte lidt med expect-scriptsene for at få vores Cat1900'ere med..

Mystisk..

> Hvilken version af firmware kører du på 5308'erne?

E.08.07

> Hvilken version af Rancid?

Rancid-2.3.1

> Bruger du ssh eller telnet?

Telnet.

Mvh.
Rune Z.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-01-05 02:30

Rune Zimmermann wrote:

> [...]
> 10.101.1.120: End of run not found
> **snip slut**
>
> Er der nogen der har oplevet noget ligendende?

Tænker lige lidt mere før jeg går i seng - jeg havde en lignende
oplevelse med en Cisco 3600 på et tidspunkt.

Lige et spørgsmål mere - kører du Linux? I givet fald - hvilke
versioner af Tcl/Tk og expect har du installeret?

Der ligger en patch på Rancids hjemmeside
<URL:http://www.shrubbery.net/rancid/>:

Kik efter:

"Linux users with expect 5.40.* (or > 5.25.*); there appears to be a bug
in tcl 8.3 that causes collections to hang often and likely all the
time. Below is a hack we've identified to alleviate this problem. The
bug has been reported to the expect folks, but PLEASE note that this is
a hack. We can not be held accountable if it causes problems. [ Thanks
to Dorian Kim and Mike Hyde for use of their Linux boxes. ]"

Knus
Regnar

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 12-01-05 08:39

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> Lige et spørgsmål mere - kører du Linux? I givet fald - hvilke
> versioner af Tcl/Tk og expect har du installeret?

Jeg kører en Tcl-pakke fra min dist der hedder 8.4.7-2.
Tk har jeg ikke installeret.

> [...]
> a hack. We can not be held accountable if it causes problems. [ Thanks
> to Dorian Kim and Mike Hyde for use of their Linux boxes. ]"

Ja, den så jeg godt, men den rammer jeg vist ikke med min Tcl-version.

Min server er en Redhat-basseret dist der hedder Trustix.
http://www.trustix.org/

Jeg brugte det meste af dagen igår på mailing-lister og google uden at
finde noget der ramte plet. Der er mig en gåde at det virker på 26xx og
ikke 5708xl. Interface't er mig bekendt det samme. Jeg har i al fald
ikke stødt på forskelle.
Gad vide om jeg er rendt på en begrænsning i severens cli/telnet? Nu er
jeg ikke lige opdateret på kommandoer og rækkefølgen som rancid smidder
dem ud på, men efter log'en ser det ud til at den rammer en
fejl/begrænsning når den når til "write terminal". En kommando der for
sig selv fungerer glimrende.
Er der en "antal-linier"-begrænsning? Jeg har tidligere stødt på en når
jeg har "pastet" ind i konsollen og været koblet op serielt.

Mvh.
Rune Z.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-01-05 17:17

Rune Zimmermann wrote:

> Er der en "antal-linier"-begrænsning? Jeg har tidligere stødt på en når
> jeg har "pastet" ind i konsollen og været koblet op serielt.

Hmmm... nu sidder jeg på min pind og må indse at jeg har løjet.

Jeg havde oprindeligt problemer med HP5308XL. Fra en mail jeg i sin tid
sendte til John Heasly:

Knus
Regnar

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 12-01-05 19:56

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> Hmmm... nu sidder jeg på min pind og må indse at jeg har løjet.

Ahh... det var vel snarere en forglemmelse

> Jeg havde oprindeligt problemer med HP5308XL. Fra en mail jeg i sin tid
> sendte til John Heasly:

Det ligner jo meget den fejl jeg også får! - men jeg bliver nødt til at
spørge dumt: Hvor i hrancid har du udkommenteret? jeg er ikke den store
script-haj

På forhånd tusind tak for din hjælp!

Mvh.
Rune

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-01-05 20:17

Rune Zimmermann wrote:

> Det ligner jo meget den fejl jeg også får! - men jeg bliver nødt til at
> spørge dumt: Hvor i hrancid har du udkommenteret? jeg er ikke den store
> script-haj

I min fil er det linie 516.

Konteksten er:

if ($rval == -1) {
$clean_run = 0;
last TOP;
}

som ændres til:

if ($rval == -1) {
# Continue - even if a command fails. Still assigning 0 to clean_run
# to indicate a possible error.
$clean_run = 0;
# last TOP;
}

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 12-01-05 20:40

Regnar Bang Lyngsø wrote:

> Konteksten er:
>
> if ($rval == -1) {
> $clean_run = 0;
> last TOP;
> }
>
> som ændres til:
>
> if ($rval == -1) {
> # Continue - even if a command fails. Still assigning 0 to clean_run
> # to indicate a possible error.
> $clean_run = 0;
> # last TOP;
> }

Ihh.. Jamen er det ikke fantastisk! Det virker sg..

Så vil jeg går igang med cvsweb.

Endnu engang tusind tak for hjælpen, Regnar.

Mvh.
Rune Z.