2 brugere på samme tid på empirepoker.com
Fra : Silentdane

Dato : 11-01-05 00:11

Hej

Min kæreste og jeg har ville prøve at spille i samme rum, på samme tid på
empirepoker.com, men får at vide at man allerede sidder ved bordet.

Vi sidder bag en Linksys BEFSR41 V.2 router med fast ip og hver vores pc har
en fast/statisk ip (ikke sikker på hvad det hedder) i windows. DHCP er ikke
slået til i routeren.

Vi kører Win 2000 og XP

Jeg vil hører om der er en måde, hvor vi kan komme til at spille ved samme
bord.

Jeg har hørt fra en at, hvis vi havde en dynamisk ip, istedet for en fast.
Så ville empirepoker.com tro at det er to forskellige ip´er, istedet for den
ene vi har nu.

Er der noget vi kan gøre

På forhånd tak

mvh Sune Seeger

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-01-05 16:42

Det er vel næsten indlysende at siden "gemmer" din nuværende IP (WAN) og den
således ikke tillader to (WAN) IP'er på samme tid ... du kan intet gøre ud
over at oprette en ny internet forbindelse så du får 2 WAN adresser.

m.v.h.
l, madsen

Fra : JH

Dato : 12-01-05 11:08

Lasse Madsen wrote:
> [...]
> således ikke tillader to (WAN) IP'er på samme tid ... du kan intet gøre ud
> over at oprette en ny internet forbindelse så du får 2 WAN adresser.

Det er nu ikke nødvendigvis helt rigtigt. Det kommer fuldstændigt an på
hvordan programmet på serveren opfører sig. Det springende punkt er
hvilke porte serveren bruger til at kommunikere til klienterne. Der må
noget mere information til for hjælpe med dette, men jeg vil da ikke
helt afskrive muligheden for at få det til at virke med en enkelt
offentlig IP uden at kende detaljerne.

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : JH

Dato : 12-01-05 11:08

Silentdane wrote:
> [...]
> Så ville empirepoker.com tro at det er to forskellige ip´er, istedet for den

Først og fremmest er det rigtigt at hvis hver maskine har sit eget
offentlige IP, så vil man slippe for en del af de problemer der minder
om ovenstående.

Der kan dog alligevel MÅSKE være en løsning. Det kræver dog at du som
minimum finder svar på disse spørgsmål:
- Ved brug af empirepoker.com, er der et program der skal installeres på
klienten, eller kører det fra browseren?
- Bruges DirectX (Dplay)?
- Hvilke porte bruger serveren?
- Kan I spille 2 ved samme bord hvis I begger sætter Jer ved en andens bord?
- Findes der evt. en konfigurationsfil til empirepoker.com (hvis det er
et program der er installeret)?

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-01-05 16:51

Silentdane wrote:
> [...]
> Så ville empirepoker.com tro at det er to forskellige ip´er, istedet for den

Mon ikke det med vilje er lavet så det du netop vil opnå ikke kan lade
sig gøre? I kan jo med lethed se hinandens kort og så sidde og byde
hinanden op - eller hvad der nu er mest fordelagtig i poker...

/Esben