Firewall og port 23
Fra : HenrikF

Dato : 08-01-05 10:37

Har en Cisco 677 router fra Cybercity og en software firewall fra Kerio på
min XP-maskine. Når jeg via www. grc.com tester mine porte, får jeg at vide,
at port 23 er piv-åben! Da jeg ikke har den store viden om porte m.m. vil
jeg høre, om jeg blot skal lukke porten via nogle kommandoer til min Cisco
677 router. (Jeg har adsl hos Cybercity og bag routeren eget netværk med 3-4
maskiner). Det undrer mig dog at softwarefirewallen ikke gør porten usynlig.
Det samme problem havde jeg med Zonealarm - så måske skal porten stå åben?!

Mvh. Henrik Falkentorp

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-05 11:04

"HenrikF" <h.f@dd.dd> wrote:

> [...]
>Det samme problem havde jeg med Zonealarm - så måske skal porten stå åben?!

Det er routeren du checker med ShieldsUp fra grc.com - Software
firewall'en er uden betydning i denne sammenhæng, den kan slet ikke
'ses' ude fra internettet.

Det er altså Cisco'en der har en åben Telnet port - Nu kender jeg ikke
den router, men enten har du selv defineret en virtuel server til port
23 i routerens opsætning eller også er routeren opsat til remote
management (så Cybercity kan hjælpe kunderne med routeropsætningen ?!).

Under alle omstændigheder bør du nok få lukket Telnet porten: Den er en
sikkerhedrisiko.

- - - -

Har du virkelig behov for en softwarefirewall når du alligevel gemmer
dig bag en router ??

<mlr>

Fra : HenrikF

Dato : 08-01-05 18:48

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 23 i routerens opsætning eller også er routeren opsat til remote
> management (så Cybercity kan hjælpe kunderne med routeropsætningen ?!).

Tak for dit forståelige svar. Jeg vil fluks få lukket prten. Det er fmtl.
Cybercity som har sat den op til remote administration.

Mvh Henrik Falkentorp