Boote fra netværk med gammel bios uden
Fra : Esben Tærsker

Dato : 08-01-05 07:11

Hejsa...

Jeg sidder lige og roder med at få en gammel 120 MHz maskine til at
boote fra netværket. Desværre er bios'en ikke med på den slags moderne
løjer. Den kan end ikke boot fra cd.
Findes der en "boot-loader" kan boote fra floppy og derefter boote igen
fra netværket?

/Esben

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-01-05 01:29

Esben Tærsker <esben@essers.dk> skrev 2005-01-08:

> [...]
> løjer. Den kan end ikke boot fra cd.
> Findes der en "boot-loader" kan boote fra floppy og derefter boote igen

Ja da.

http://rom-o-matic.net/5.2.6/

Thomas

Fra : Esben Tærsker

Dato : 08-01-05 07:56

Thomas S. Iversen wrote:

> Ja da.
>
> http://rom-o-matic.net/5.2.6/
>
> Thomas

Ja, det ser ud til at være noget af det rigtige. Så mangler jeg bare at
finde ud af hvilket netkort der sidder i maskinen. Jeg kan se inde i det
Win98 der er installeret på den, at det er et Realtek 8139, men dem er
der jo mange af...?!? Skal jeg ind og se på chippen eller skal jeg bare
prøve mig frem...:)

/Esben

Fra : Esben Tærsker

Dato : 08-01-05 08:19

Esben Tærsker wrote:

> [...]
> Win98 der er installeret på den, at det er et Realtek 8139, men dem er
> der jo mange af...?!? Skal jeg ind og se på chippen eller skal jeg bare

Never mind. Det virkede med den der blot hed rlt8139:rlt8139...
Takker mange gange...

/Esben

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-01-05 09:04

> Never mind. Det virkede med den der blot hed rlt8139:rlt8139...

Godt at høre.

> Takker mange gange...

Det var så lidt.

Thomas