Hotkey utility til Netværks aktivering/dea~
Fra : Lars Lindgren

Dato : 07-01-05 13:41

Hej Alle,

Findes der et utility program (el. script), hvor man ved at trykke på en
hotkey (eller programikon) automatisk kan deaktivere/aktivere -
flip/flop) sin netværksforbindelse (WinXP/Win2K)?

Jeg ønsker funktionaliteten, fordi en bekendt skal til at have ADSL hos
Tiscali (Highway) og forbruget her max må være på 1000 MB / måned. Ved
at eksperimentere med DU Meter, kan jeg se at der er en lille
netværkstrafik, selvom man ikke anvender nettet, og derfor kunne det
være smart at kunne afbryde trafikken HELT hvis det ikke skulle bruges.

Ved godt at det ikke er den store trafik, men lidt her og der..

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-01-05 14:18

Lars Lindgren wrote:
> [...]
> en hotkey (eller programikon) automatisk kan deaktivere/aktivere -
> flip/flop) sin netværksforbindelse (WinXP/Win2K)?

ipconfig /release eller /renew

<klip>
> Ved godt at det ikke er den store trafik, men lidt her og der..

Hvad med at se hvad der står og "kladter" og så fjerne/firewalle de services
eller programmer, noget tyder på de ikke er helt nødvendige.

Fra : David T. Metz

Dato : 03-02-05 00:17

Lars Lindgren wrote:
> [...]
> en hotkey (eller programikon) automatisk kan deaktivere/aktivere -
> flip/flop) sin netværksforbindelse (WinXP/Win2K)?

I xp kan du i egenskaber for netværksforbindelse vælge at den skal vise et
ikon i proceslinjen. Højreklik på ikonet giver adgang til at
aktivere/deaktivere netværksforbindelsen.

David