Kan ikke sende kommandoer til SpeedStream ~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-01-05 19:33

Jeg forsøger at få kontakt til en Speedstream 5711 og en 5781 men støder
på samme problem på begge routere.

Jeg har lavet kablet som beskrevet på
http://www.marlow.dk/site.php/tech/speedstream
Ja jeg har faktisk lavet to bare for at være sikker på det ikke var
kabelfejl.

Problemet er at jeg kan fint få forbindelse til routeren, jeg kan se den
starte op med sit:

Efficient-5000 BOOT/POST V6.0.0 (18-Aug-00 16:15)
Copyright (c) 1999-2000, Efficient Networks, Inc.
All rights reserved.

Board revision ................... 4 [4906]
General Purpose timers ........... OK
CRC check (1A7183C9) ............. OK
FLASH installed ..[A0]............ 1024 Kbytes
osv osv osv

Men jeg kan ikke sende nogle kommandoer til den.
Hvis jeg bare lader den starte op får jeg en Login prompt. Dette kodeord
kender jeg ikke men man skulle vel tro der ville komme en eller anden
form for reaktion på et forkert kodeord?

Men jeg trykker Reset knappen ned i 3 sek. og routeren kvitterer med
"Recovery Mode Timer: 600 S" men der er stadig ingen reaktion på
tastetryk hvis jeg forsøger at taste serienummeret ind (et sted på
Google fandt jeg et rygte om at recovery passwordet er ændret til
4getme2 men det havde heller ingen virkning)

Efter 10 min. "Exiting Recovery Mode"

Jeg har prøvet med HyperTerminal på Win2000 og XP samt CRT på WinXP, med
de settings som står beskrevet på
http://www.marlow.dk/site.php/tech/speedstream (9600 baud, 8 data bits,
none parity, 1 stop bit, ingen flow control)

Nogen der har nogle gode ideer?

Fra : Johnny

Dato : 04-01-05 20:34

Når routeren er i recovery mode kan du sende firmwaren til denne (X modem så
vidt jeg huster),og når den så første gang booter er alle settings sat til
factory defaults, (sådan gjorde jeg ved den Speed streeam jeg fik med
ProAccess ved TDC.)

Det hele er bekrevet i manualen......

MVH

Johnny

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 05-01-05 16:18

Johnny wrote:
> [...]
> modem så vidt jeg huster),og når den så første gang booter er alle
> settings sat til factory defaults, (sådan gjorde jeg ved den Speed

De stik som man kan lave, kan de ikke købes færdige?

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Alberich

Dato : 18-01-05 13:13

Henrik Sørensen wrote:

> De stik som man kan lave, kan de ikke købes færdige?

Jo. De følger med routeren hvis du køber en udenom TDC. Det er da muligt
de kan købes som reservedel via Blackbox eller lign. firma.

Men de er nu ikke så svære at lave. Hvis man da har "råvarene"

Jeg fik iøvrigt det til at virke. Der er tilsyneladende en fejl i
diagrammet på marlow.dk

Den rigtige kombination ser sådan ud:

RJ45 stik   DB9 hunstik (seriel stik)
Ben      Ben
1      2
2      7
4      3
5      5
6      8

Benene på RJ45 tælles fra venstre mod højre, når man ser ind på fronten
af stikket med låsetappen opad.
Benene på DB9 stikket er nummeret på selve stikket. Ellers tælles de
(set fra fronten, udvendig, med benene i trapezform pegende nedad) fra
højre mod venstre, med ben 1 øverst til højre og ben 9 nederst til venstre.