Hvilken router til Tdc. ?
Fra : Peter Micheelsen

Dato : 03-01-05 14:52

Hejsa.
Vi står og skal have sat et lille netværk op i vores hus, og dertil skal
det siges at routeren skal stå hvor der står 2 computere i forvejen, så de
skal / kan opkobles via kabel.
Derudover skal der kobles 2 computere på på 1 sal, de skal kobles på et
trådløst netværk i routeren, ud over de 2 på 1 sal, skal der også kobles en
computer på trådløst i kælderen.
Evt en bærbar computer skal også kunne kobles på trådløst.
Dvs. 2 computere opkoblet med kabel, og op til 4 trådløst.
Det er et ældre hus, så det er ikke betondæk, men nok noget med træ og lidt
pudsede lofter.

Hvilken router skal jeg vælge hvor jeg får den bedst mulige forbindelse ?
Forbindelsen er hos TDC.
Jeg kan desværre ikke spørge i nogle af de specifikke grupper inden for
TDC, da jeg i øjeblikket er opkoblet til CC, men flytter snart til adressen
med TDC forbindelsen.

Mvh
Peter M.

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-01-05 14:59

Peter Micheelsen <lpm@it.dk> writes:

> [...]
> Dvs. 2 computere opkoblet med kabel, og op til 4 trådløst.
> Det er et ældre hus, så det er ikke betondæk, men nok noget med træ og lidt

En Linksys WRT54G er et godt og billigt bud. Den koster "ingen" penge
(omkring 500 leveret), understøtter WPA på wireless og har indbygget
4-ports switch...

--
Ole Hansen

Fra : Peter Micheelsen

Dato : 04-01-05 14:37

> En Linksys WRT54G er et godt og billigt bud. Den koster "ingen" penge
> (omkring 500 leveret), understøtter WPA på wireless og har indbygget
> 4-ports switch...

1000 tak for hjælpen
Mvh
Peter M.

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 04-01-05 21:59

Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

>En Linksys WRT54G er et godt og billigt bud. Den koster "ingen" penge
>(omkring 500 leveret), understøtter WPA på wireless og har indbygget
>4-ports switch...

Kan kun anbefale denne LinkSys. Bruger den selv til TDC.

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Peter Micheelsen

Dato : 03-01-05 22:46

Hvad mener i om denne ??

http://www.microlan.dk/products/productinfo.aspx?productid=EP-9610SX-GP&menuid=WL9108&level=2
Har i nogle erfaringer eller komentarer, har lige fået linket af en ven.

mvh
Peter M.