Deling af scanner
Fra : arne Petersen

Dato : 03-01-05 13:28

Hjælp søges
Er det muligt at dele min scanner, eller bruge den fra en anden computer
i mit hjemmenetværk, når den er tilsluttet
en af maskinerne via USB,
og hvordan gør jeg ?

Arne

Fra : JJ

Dato : 03-01-05 15:17

"arne Petersen" <arp@boilerworks.dk> wrote in message
> [...]
> Er det muligt at dele min scanner, eller bruge den fra en anden computer
> i mit hjemmenetværk, når den er tilsluttet

Jeg mener ikke at man kan dele en scanner over netværk-et, men hvis
computerne ikke står for langt fra hinanden, kan du bruge en USB switch, som
denne fra thansen.
htpt://www.thansen.dk/product.asp?c=377562832&n=496908102&pn=552651110

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-05 16:46

"JJ" <jj@get.kd> wrote:

> [...]

Hvis scanner er forbundet til en windows maskine tror jeg det bliver
vanskeligt.

Men har du mod på Linux er det absolut en mulighed at tilslutte
scanneren til en linux server, og fjernstyre den fra windowsmaskiner på
lokalnettet..,

<mlr>

Fra : Brian Hansen

Dato : 04-01-05 02:59

"arne Petersen" <arp@boilerworks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det muligt at dele min scanner, eller bruge den fra en anden computer
> i mit hjemmenetværk, når den er tilsluttet

Jo, med RemoteScan kan du scanner over netværket.

Det er et klient/server-software og bruger Twain-driveren, så det burde
virke med de fleste scannere.

http://www.remote-scan.com/

Brian