Net use
Fra : Martin P.

Dato : 03-01-05 12:42

Heysa,

Er der nogen måde hvorpå jeg kan komme til at lave en NET USE kommando uden
at have et netkabel forbundet?

Jeg skal bruge net use kommandoen til at få en USB printer til at lade om
som den sidder på LPT1 (Til brug i et DOS program)

- Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-01-05 12:48

On Mon, 3 Jan 2005 12:42:13 +0100, "Martin P." <sync@liquid.dk> wrote:

> Er der nogen måde hvorpå jeg kan komme til at lave en NET USE kommando
> uden at have et netkabel forbundet?

Prøv at installere et loopback-interface og giv det en eller anden
fiktiv adresse. Et loopback-interface er altid oppe.

-A

Fra : Martin P.

Dato : 03-01-05 13:17

> Prøv at installere et loopback-interface og giv det en eller anden
> fiktiv adresse. Et loopback-interface er altid oppe.

Det er da det jeg prøver - thanks!

- Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-01-05 13:52

Martin P. wrote:

> Er der nogen måde hvorpå jeg kan komme til at lave en NET USE
> kommando uden at have et netkabel forbundet?

Hvorfor skulle du ikke kunne det?

Jesper G. Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-01-05 14:23

On 03 Jan 2005 12:51:56 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Hvorfor skulle du ikke kunne det?

Hvis man ikke har et interface oppe, får man fejlkode 1231 (altså på
en Windows-maskine, ikke nødvendigvis på andre OS'er).

-A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-01-05 17:11

Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvis man ikke har et interface oppe, får man fejlkode 1231 (altså på
> en Windows-maskine, ikke nødvendigvis på andre OS'er).

Okay. Jeg har ikke erfaring med Windows på det område.

Jesper G. Poulsen