Net falder ud?
Fra : Klaus

Dato : 01-01-05 22:19

Hejsa.
Jeg er på Esenettet i Esbjerg med et Motorola SB4100 kabelmodem.
Siden lige før jul er nettet begyndt at falde ud, midt i det hele.
Kommer dog igen i løbet af meget kort tid. Det er dog ikke sådan at min
PC uden videre kommer på nettet igen. Den vil ligesom ikke finde
IP-adressen igen. Tilsluttet via USB-porten.
Hvad kan der være sket?

Klaus H

Fra : *XxX*

Dato : 02-01-05 20:24

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> wrote in message
> [...]
> PC uden videre kommer på nettet igen. Den vil ligesom ikke finde
> IP-adressen igen. Tilsluttet via USB-porten.

Det samme er sket for mig med et moden næsten magen til, ring til din
udbyder og få dem til at updatere firmware, har virket fint efter. Bruger
tdc.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-01-05 11:04

Klaus wrote:

> [...]
> PC uden videre kommer på nettet igen. Den vil ligesom ikke finde
> IP-adressen igen. Tilsluttet via USB-porten.

Jeg har oplevet nøjagtigt det samme med et SB4100 kabelmodem.
I mit tilfælde lå problemet i den USB enhed, der sidder i
kabelmodemet. Det virker meget bedre efter jeg har skiftet
til ethernet.

Der kan dog være mange andre problemer med SB4100, langt de
fleste kan udbedres ved at tage strømmen kortvarrigt.

Hvilke fejlmeldinger giver din computer om netforbindelsen?
Forsvinder USB ethernet enheden? Eller er det kun dennes
netforbindelse, der forsvinder?

--
Kasper Dupont

Fra : Klaus

Dato : 03-01-05 22:45

> Hvilke fejlmeldinger giver din computer om netforbindelsen?
> Forsvinder USB ethernet enheden? Eller er det kun dennes
> netforbindelse, der forsvinder?

Der kommer ingen fejlmeldinger. Lamperne på modemmet slukker, bortset
fra "Power".
Efter ca. 1 min er nettet oppe at køre igen. Så er det indimellem nok at
bruge knappen "opdater", men ind imellem er det som om IP-adressen
mangler. XP søger i hvert fald efter den men som ofte forgæves.

Klaus

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-01-05 23:55

Klaus wrote:

> Der kommer ingen fejlmeldinger. Lamperne på modemmet slukker, bortset
> fra "Power".

Så tror jeg ikke problemet er USB relateret.
Dioderne indikerer status for kabelforbindelsen.

> Efter ca. 1 min er nettet oppe at køre igen.

Har du faktisk forbindelse til nettet, eller er
det kun dioderne, der ser normale ud?

> Så er det indimellem nok at
> bruge knappen "opdater", men ind imellem er det som om IP-adressen
> mangler. XP søger i hvert fald efter den men som ofte forgæves.

Når kabelmodemet er kommet igen kan du evt.
prøve med http://192.168.100.1/ inden du prøver
på andet. Prøv evt. også en traceroute kommando
(jeg ved desværre ikke, hvad muligheder Windows
har i den retning).

Du burde nok kontakte din udbyder omkring det
problem. Men først kan du lige så godt prøve at
genstarte kabelmodemet ved at tage strømmen fra
det, og efterfølgende genstarte computeren. Det
er nok alligevel det første din udbyder vil bede
dig om at prøve.

Hvor tit forekommer problemet?

--
Kasper Dupont

Fra : Klaus

Dato : 04-01-05 21:13

> [...]
> prøve med http://192.168.100.1/ inden du prøver
> på andet. Prøv evt. også en traceroute kommando
> (jeg ved desværre ikke, hvad muligheder Windows

Tak for tippet.
Ja, jeg har fuld forbindelse til nettet, men der er tale om korte
udfald.Typisk ca. 1 minut til det er oppe igen.
Har sendt mail til min udbyder men ikke fået svar endnu.

Fortsætter tråden når jeg har svar fra udbyder.

Indtil da: Tak for hjælpen.

Klaus H