SpeedStream 5100
Fra : Peter Stougaard

Dato : 29-12-04 18:27

Har for nogen tid siden fået TDC netværk m. SpeedStream 5100 router og UNEX
NexSwitch SD050s (hub?). 2 PC'ere kan være på nettet samtidig, men en tredie
kan ikke være med. De to første PC'ere, der tændes kommer på, mens den
sidstankomne ikke kan. Er det SpeedStream routeren, der ikke tillader flere
end 2 ad gangen, eller er opsætning af routeren forkert??

Mvh
Peter Stougaard
stoug@post8.tele.dk

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-12-04 18:50

In news:41d2e8d2$0$16883$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Peter Stougaard <stoug@post8.tele.dk> typed:

> [...]
> tændes kommer på, mens den sidstankomne ikke kan. Er det SpeedStream
> routeren, der ikke tillader flere end 2 ad gangen, eller er opsætning

Hvis du nu tilsluttede den 'sidstankomne' alene ville du formentlig
konstatere at det var den der var problemer med: Kabel, netkort,
konfiguration ...

--
Neil Southwood

Fra : Neil Southwood

Dato : 30-12-04 00:24

Dér blev jeg da snydt. Har en SpeedStream 5711 stående som jeg ikke gav mig
tid til at checke nummeret på, så det var da godt at andre var klar over at
5100 ikke er en ruter (hvordan man så kan tage fejl).

--
Neil Southwood

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-04 18:54

Peter Stougaard wrote:

> Har for nogen tid siden fået TDC netværk m. SpeedStream 5100 router

Speedstream 5100 anvendes som modem og intet andet.

> og UNEX NexSwitch SD050s (hub?). 2 PC'ere kan være på nettet
> samtidig, men en tredie kan ikke være med. De to første PC'ere, der

Nej, for du har kun 2 IP-adresser som udgangspunkt.

Jesper G. Poulsen

Fra : KsNa

Dato : 29-12-04 18:54

"Peter Stougaard" <stoug@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
flere
> end 2 ad gangen, eller er opsætning af routeren forkert??

Speedstream 5100 er IKKE en router men et ADSL-modem.

Din ADSL-forbindelse leveres som standard med 2IPadr. og derfor kan du kun
tilslutte 2PCer samtidig, enten skal du have 2ekstra IPadr. eller en router,
jeg ville vælge en router.

Mvh.
Kim

Fra : Peter Stougaard

Dato : 29-12-04 19:40

Mange tak for hurtigt svar!!

Vil begynde at se mig om efter en router. Forslag til router??

Peter Stougaard

Fra : MRN

Dato : 29-12-04 20:18

> Vil begynde at se mig om efter en router. Forslag til router??

Den her har jeg kun gode erfaringer med! Pålidelig og nem opsætning!

Hvis du ikke skal bruge det trådløse, kan du også tage lillebroderen, den
har jeg også kun hørt godt om!

MVH
MRN

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-12-04 21:12

Peter Stougaard wrote:
> Mange tak for hurtigt svar!!
>
> Vil begynde at se mig om efter en router. Forslag til router??

Til en ikke-trådløs router på et hjemmenet ville jeg ikke være særlig
kritisk. Jeg bruger denneher fra Trend på vores hjemmearbejdspladser

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94158&type=hardware

Morten Christensen

Fra : KsNa

Dato : 30-12-04 15:01

> Mange tak for hurtigt svar!!
>
> Vil begynde at se mig om efter en router. Forslag til router??

Har du ingen særlige krav, så køb den der er pænest og billigst.

Mvh
Kim

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 18:03

KsNa wrote:
> "Peter Stougaard" <stoug@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ingen særlige krav, så køb den der er pænest og billigst.

jeg ville nu også tænke lidt fremad, og vælge en der kan køre trådløst.
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 02:19

Peter Stougaard wrote:
> [...]
> tændes kommer på, mens den sidstankomne ikke kan. Er det SpeedStream
> routeren, der ikke tillader flere end 2 ad gangen, eller er opsætning
Speedstream 5100 er dit modem, og du får kun 2 IPer tildelt fra udbyder, køb
en router til at sætte imellem
--
Calle.

Fra : Dennis og Berit

Dato : 01-01-05 12:37

Hej
jeg har en router af mærket dlink604 vi kan handle om

Dennis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-05 17:32

Dennis og Berit wrote:

> jeg har en router af mærket dlink604 vi kan handle om

Forkert gruppe. Hop over i markeds-grupperne.

FUT til netiketten

Jesper G. Poulsen