3 x XP home maskiner i netværk til spil?
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 29-12-04 11:31

Hej alle

Jeg har kigget en masse indlæg igennem vedr. hjemmenetværk, men de drejer
sig alle om deling af internet o.s.v.

Hvis man nu skal koble 3 XP maskiner op i et netværk som kun skal bruges til
at spille mod hinanden, hvordan sættes det så op?

Venligst

Bo

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-12-04 12:29

Rabbit_HGC wrote:

> Hvis man nu skal koble 3 XP maskiner op i et netværk som kun skal bruges til
> at spille mod hinanden, hvordan sættes det så op?

I mine øjne er det nemmeste at installere tcp/ip på alle
maskinerne og give hver maskine et unikt, fast ipnummer, fx.
10.0.02, 10.0.0.3 og 10.0.0.4 for de tre maskiner. Subnet sættes
til 255.255.255.0 og hvis I ikke skal på nettet er det ligegyldigt
med default gateway, DNS og den slags.

Hvis I skal dele filer kan I herefter få fat i hinandens maskiner
ved at åbne "Denne computer" og skrive \\10.0.0.2 i adresselinien
for oven (såfremt det er 10.0.0.2 du vil have fat i og maskinen er
sat op til at dele sine filer).

I spillene vælger du tcp/ip når du hoster og bruger de ipnumre du
har valgt.

Hvis du bruger ovenstående, så behøver du ikke bekymre dig om
workgroupnavne og den slags..

--
Hygge..
Thomas