LORTE Netværk
Fra : Kludder

Dato : 28-12-04 21:04

Hej NG
Min lillebror og min fader vil gerne lave et netværk mellem deres computere,
så der kan spilles computer spil.
De har begge to Windåse XP, Der benyttes en Q-TEC 781SH 8 port switch hub..
Det er somom der ikke er hul igennem.. der er både strøm på og kablerne sat
ordentligt til, kablerne er fejlfrie.. Kan det være noget med IP adresser
eller porte der er lukket/åbne?
Nogle foreslag??
- DaaN

Fra : Jean

Dato : 28-12-04 21:37

Kludder skrev:
> Min lillebror og min fader vil gerne lave et netværk mellem deres
computere,
> så der kan spilles computer spil.

Først skal du køre Windows XP's netværks guide, så Windows ved hvad du
vil... det burde ikke være nødvendigt, men nogen gange er det nødvendigt.

> [...]
sat
> ordentligt til, kablerne er fejlfrie.. Kan det være noget med IP adresser

Skriv cmd i Kør og skriv derefter IPCONFIG i boksen, der kommer frem... der
kan du se IP-adressen. Derefter kan du pinge maskinerne ved at skrive "ping
xxx.xxx.xxx.xxx" (Undlad "" )

Et godt trick er at lave faste IP-adresser, altså fx 192.168.0.1 på den ene
maskine og 192.168.0.2 på den anden maskine.

Håber du finder ud af det!

Mvh Jean.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-04 21:44

"Kludder" <Hehe@jada.dk> wrote:

> [...]
>ordentligt til, kablerne er fejlfrie.. Kan det være noget med IP adresser

Der er mange muligheder - men ip-adresserne er en oplagt mulighed.

Du nævner en switch - men ingen router. Formoder maskinerne er på
internettet. I så fald får de formentlig ip-adresse fra udbyderen, og
den behøver ikke nødvendigvis ligge i samme segment: Og så kan
maskinerne ikke 'se' hinanden.

Kom men en nøje beskrivelse af hele netværker - og meget gerne afskrift
af IPCONFIG /ALL kørt på en kommandolinie på alle maskiner - så skal vi
prøve at hjælpe....

<mlr>

Fra : K.M.

Dato : 04-01-05 11:03

Hej netværkshajer...

Det var ikke mig der stillede det oprindelige spørgsmål, men jeg har lidt
samme problem... jeg har købt en Q-TEC 781SH 8 ports switch og jeg har en
Bærbar og en stationær computer jeg gerne vil dele en internetforbindelse
imellem... det er mindre vigtigt at computerne kan se hinanden da den bærbar
ikke dur til at spille andet end 7-kabale på .

Jeg har prøvet næsten alt undtagen det rigtige:

1: ADSL i 1.port, og så stationær i port 2 og bærbar i port 3 og så oprette
netværk hvor vi går gennem en gateway

2: ADSL i den stationære og oprette netværk hvor den bærbare går gennem den
stationære

og nu kommer mit irritationsmoment: jeg kan godt komme på internettet på
begge computeren MEN KUN EN AD GANGEN!!!

hjælp en newbie

K.M.

Fra : Hans

Dato : 04-01-05 18:14

K.M. wrote:

> og nu kommer mit irritationsmoment: jeg kan godt komme på internettet
> på begge computeren MEN KUN EN AD GANGEN!!!
>
> hjælp en newbie

Køb en router, så slipper du for alt det bøvl du har gang i.

Hans