HJÆLP til opsætning af hjemmenetværk via r~
Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 28-12-04 12:20

Er der nogen, der vil hjælpe mig med at konfigurere et hjemmenetværk
bestående af to computere?
Jeg har ADSL bredbånd fra TDC. Bredbåndet er tilsluttet en North Q Router
med indbygget switch.
Begge maskiner er på 500 mhz. Den ene kører med XP PRO - 256 MB SD RAM.
Den anden maskine kører på WIN98SE - 192 MB SD RAM.

--
venlig hilsen
Henning Aagaard Nielsen

Fra : Søren Blom

Dato : 28-12-04 15:06

"Henning Aagaard Nielsen" <h.a.nielsen@mail.dk> skrev
> [...]
> Begge maskiner er på 500 mhz. Den ene kører med XP PRO - 256 MB SD RAM.
> Den anden maskine kører på WIN98SE - 192 MB SD RAM.

Hvad er det du skal have hjælp til?

Går du fra at du har forbindelse til Internettet fra begge maskine, hvis du
så ønsker at de skal kunne deler filer osv. så skal du ind i kontrolpanel på
begge maskiner, system, hvor du skal angive et computernavn og en
arbejdsgruppe, arbejdsgruppenavnet skal være ens på begge maskiner, derefter
skal du dele de drev og mapper som maskinerne skal kunne se hos hinanden.
Deling af drev, laver i på XP maskinen ved at du højreklikker på de ønskede
drev, egenskaber og faneblad deling, hvor efter du følger vejledningen.
Hvordan man gør i 98 maskinen kan jeg ikke lige huske, men sikkert på samme
facon, ellers brug hjælp i Windows til at finde ud af det.
Derefter genstarter du og så er det det.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk