Lokalt logon script net use
Fra : M. Jørgensen

Dato : 25-12-04 21:50

Hej
Jeg vil gerne lave et lille logon script til at mappe drev på min filserver
ved start af min maskine.
Serveren er win2003 server der er ingen domaincontroler
Klienten er en XP home.
Tanken er at lave en lille cmd fil og lægge den i start på klienten.
Er der en som kan hjælpe mig med hvordan jeg skal skrive net use commandoen
rigtigt
jeg har forsøgt med følgende dog uden success.

Net use L: \\servernavn\d /user: "navn" /password: "logonpassword"

Jeg ved godt at navn og password vil stå i klar tekst i cmd filen så
sikkerhedsmæssigt er det godt men det kan jeg leve med.

M.v.h
Mogens

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 26-12-04 11:38

"M. Jørgensen" <ingen.spam@nospam.nu> wrote in

> Net use L: \\servernavn\d /user: "navn" /password: "logonpassword"

net use x: \\servernavn\d password /user:username

Det virker for mig med en lille batfil i Startfolderen på Windows XP

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-12-04 11:53

> [...]

>Jeg ved godt at navn og password vil stå i klar tekst i cmd filen så
>sikkerhedsmæssigt er det godt men det kan jeg leve med.

For det første skal der ikke være mellemrum efter /user: og /password:
Det er formentlig derfor du får en fejl.

For det andet så slipper du får passwordet hvis passwordet for /user:
er det samme som får den bruger du er logget ind som.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-12-04 11:55

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
>For det andet så slipper du får passwordet hvis passwordet for /user:
>er det samme som får den bruger du er logget ind som.

Hov, syntaksen for password er forkert. Har du prøvet med net use /?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/