QoS-mysterie (Linksys WRT54G + Sveasoft)
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 23-12-04 10:28

Jeg har en 768k/4M TDC bredbånd professionel ADSL forbindelse og den
er sluttet til via en LinkSys WRT54G router til hhv. en Sipura 2000
IP-telefoni-adapter og en PC.

Jeg har forsøgt med Linksys' version 3.x.x firmware og Sveasoft RC4a
firmware med samme resultat.

Jeg har givet Sipura'ens MAC højeste prioritet og jeg har begrænset
båndbreddeforbruget til 500k upload (ved test af begge typer firmware)
samt 3M download i Sveasoft-testen.

Alt virker fint, hvis jeg f.eks. starter en download med FTP, dvs.
ingen huller i lyden og download falder ca. 100kbit/s når man taler i
telefonen.

Men ! Som test åbnede jeg denne side og så går det galt. Der kommer
huller i lyden og ping-tider vokser til op mod 1000 msek (ligger
ellers på højst 20).

http://www.aa419.org/ladvampire.html

Hvordan kan det nu være?

Siden indeholder et javascript, der henter billeder fra banker og
websider, der bruges af 419-scammere (du ved "Jeg har 100000000
milliarder og skal bare have 1000 kr af dig for at du får halvdelen").
Det er et Denial-of-service angreb (tvivlsom lovlighed), men som test
i nogle sekunder er det godt til at teste QoS, kan jeg se.

Prøv evt. selv, hvis du mener at din QoS virker, og skriv resultaterne
her.

Mvh. Niels Kristian Jensen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 26-12-04 22:14

news2001@e-box.dk (Niels Kristian Jensen) wrote in

> Prøv evt. selv, hvis du mener at din QoS virker, og skriv resultaterne
> her.

Var der slet ingen forslag ... suk ?

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : TheM@n

Dato : 24-01-05 01:02

Hej Niels,

Lad mig sige med det samme - jeg ved ikke ret meget om QoS, og det er ikke
derfor jeg skriver til dig...beklager...

MEN...jeg ser i dit indlæg, at du bruger en WRT54G router, og så ville jeg
lige spørge dig, om du har fået VPN til at virke igennem den...og hvis du
har: HVORDAN?!?

Jeg har selv fået en WRT54G, og jeg har et problem med, at den kun kan holde
forbindelsen i ca 2 minutter ad gangen... Så jeg ville blive ovenud
lykkelig, hvis du evt havde et godt råd til opsætningen...

Jeg har ogå selv forsøgt mig med Sveasoft's firmware (Satori-4.0
v2.07.1.7sv), men den gør hverken fra eller til i forhold til mit problem...

Med venlig hilsen

Jacob

"Niels Kristian Jensen" <midlertidigDYT2004@tisDYTcali.dk> skrev i en
meddelelse news:41cf29a0$0$90411$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 25-01-05 20:05

"TheM@n" <jbeer40@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Jeg har ogå selv forsøgt mig med Sveasoft's firmware (Satori-4.0
> v2.07.1.7sv), men den gør hverken fra eller til i forhold til mit

Beklager, jeg har ikke prøvet VPN.

--
DYT ikke ved E-mail