Internet opstartsproblemer
Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-12-04 07:53

Jeg har et setup med et Webspeed kabelmodem fra Motorola der leverer
internetforbindelsen til en trådløs router og derfra videre til mine PCére.

Problemet er at hvergang jeg starter Windows skal jeg gøre to ting for at
komme på nettet:

1) Klikke på internetforbindelses ikonet...deaktivere og aktivere igen

2) Disable Zonealarm og derefter Enable igen

Så er jeg på nettet.......Men en belastende procedure hver gang.

Routeropsætningen er som følger:

1) Offentlig WAN IP => DMZ 192.168.1.2 (Min primære PC)

2) NAT Firewall slået til

3) DHCP Server leverer adresser i området: 192.168.1.4-192.168.1.100

4) Alle relevante porte er åbnet : div p2p porte, MSN porte, IRC, port
80,21,25,110 mv.

5) MAC Adressen for primære PC clones og sendes til Kabelmodemmet der derfor
altid ser den PC der oprindeligt registrerede hos Webspeed.

6) Der er Virtuelle servere opsat til port 80,21,25,110 så jeg kan tilgå
mine servere udefra

Kan problemet med at logge på være at DHCP server er sat on både i
kabelmodem og i router ?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-12-04 09:23

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 2) Disable Zonealarm og derefter Enable igen

Prøv at afinstallere Zonealarm

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 00:34

> [...]
> Jeg har et setup med et Webspeed kabelmodem fra Motorola der leverer
> internetforbindelsen til en trådløs router og derfra videre til mine

Undersøg om Routeren vitterligt har en IP adresse.
Jeg har selv store problemer med en Linksys router som godt nok får en
IP-adresse med besked om en Lease-tid på 60 minutter.
Planen (DHCP-reglen) er så at Routeren skal spørge om IP-adresse når
halvdelen at tiden er gået, det gør den bare ikke...
I Routeren kan jeg efter en time se at den stadig har en IP-adresse men
Leasetid er nu 0.
Forbindelsen er der så noget tid endnu, men typisk er den død næste dag, og
skal tvinges til en ny DHCP-forespørgsel.
Herefter virker forbindelsen en dags tid igen.

Jeg har oplevet samme problem på en TDC ADSL, men her kunne en TDC tekniker
"gøre noget" på centralen hvorefter de fungerede.

At du skal deaktivere og aktivere din internetforbindelse lyder som at du
laver en "ipconfig /renew"
Næste gang du har problemet kan du prøve at gå i en DOS-prompt og skrive
"ipconfig /renew"

Rune

Fra : Sune

Dato : 24-12-04 01:01

On Fri, 24 Dec 2004 00:33:44 +0100, "Rune Friis Jørgensen" <rune_friis AT adslhome DOT dk> wrote:

>Undersøg om Routeren vitterligt har en IP adresse.
>Jeg har selv store problemer med en Linksys router som godt nok får en
>IP-adresse med besked om en Lease-tid på 60 minutter.

Kunne det være fordi du har en Linksys BEFSR41 med præcis den firmware der har netop det problem?

Prøv at opgradere firmwaren.

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 01:12

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det være fordi du har en Linksys BEFSR41 med præcis den firmware der
har netop det problem?

Ja det er en BEFSR41, men "præcis den firmware" ? ?
Det er vist alle firmware versioner fra 1.44.2 til 1.45.3.
Det er i hvert tilfælde de firmwareversioner jeg har prøvet.

> Prøv at opgradere firmwaren.

Been there done that
Det sære er at nogen steder virker det, andre ikke.
Har pt. 2 hjemmearbejdspladser kørende med denne bug.
Har 4 kørende uden problemer... Sært!

Ellers tak for input'et.

Rune

Fra : Sune

Dato : 24-12-04 01:34

On Fri, 24 Dec 2004 01:12:04 +0100, "Rune Friis Jørgensen" <rune_friis AT adslhome DOT dk> wrote:

>Ja det er en BEFSR41, men "præcis den firmware" ? ?
>Det er vist alle firmware versioner fra 1.44.2 til 1.45.3.
>Det er i hvert tilfælde de firmwareversioner jeg har prøvet.

1.46      June 24, 2004   1. Fixed DHCP renewal.

http://www.linksys.com/download/vertxt/befsr-v1462_ver.txt

Download (1.46.2)
http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=3

1.46.0 virkede på min BEFSR41 uden problemer.

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-04 01:40

> [...]
>
> Download (1.46.2)
> http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=3
>
> 1.46.0 virkede på min BEFSR41 uden problemer.

Jeg har vist ikke fulgt ordentligt med...
Det må straks (efter nytår) afprøves.

Tak

Rune