Erfaringer med Zyxel
Fra : Jochke

Dato : 21-12-04 21:33

Nogen der har erfaringer med ES-2024 eller tilsvarende, gode som dårlige?

Eller bare generelle erfaringer med Zyxel produkter?

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-12-04 21:55

On Tue, 21 Dec 2004 21:32:57 +0100, Jochke <jochke7@jochke.dk> wrote:

> Eller bare generelle erfaringer med Zyxel produkter?

Jeg har før i tiden haft flere (bl.a. ISDN-routere), og det er ikke
ligefrem de fedeste minder, for de var ekstremt ustabile.

Min Internet-forbindelse blev leveret med en ZyXEL ADSL-router, men
jeg skiftede den ud, fordi forbindelsen var mærkeligt sløv og jeg
fandt funktionaliteten ... lad os sige ... ikke særlig fremragende.

-A

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-12-04 23:13

Asbjorn Hojmark wrote:
> [...]
> jeg skiftede den ud, fordi forbindelsen var mærkeligt sløv og jeg
> fandt funktionaliteten ... lad os sige ... ikke særlig fremragende.

Jeg er lodret uening med Asbjørn - Jeg har kun de allerbedste erfaringer
(såvel privat som professionel) med Zyxels produkter - dog primært deres
Zywall serie og deres B og G serie af trådløse.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Lars Angus Lyons

Dato : 21-12-04 23:47

Jeg holder med Asbjørn :

De har ikke lavet savle-kvalitet siden Elite2864 Modems !

Det seneste de har begået er mestendels dyre clockradioer.

I al fairness skal så nævnes at de pris-klassen taget i betragtning
ligger på den øvre del af det jævne.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-12-04 11:41

> Jeg har før i tiden haft flere (bl.a. ISDN-routere), og det er ikke
> ligefrem de fedeste minder, for de var ekstremt ustabile.

Jeg har ingen problemer haft med min Zyxel Prestige IH100 ISDN router.

Niels Dybdahl

Fra : Thomas Scholz

Dato : 22-12-04 01:11

Jochke wrote:
> Nogen der har erfaringer med ES-2024 eller tilsvarende, gode som dårlige?
>

> Eller bare generelle erfaringer med Zyxel produkter?

Har prøvet to af deres produkter, en Prestige 324 og en ZyWALL70. Og
begge med samme problem. Under stor belastning, vælger de at stoppe med
at fungere. Eneste løsning er soft reset.

Funktionsmæssigt virker de ok, men det er jo ikke meget værd hvis den
ikke er stabil.

--
Thomas Scholz

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-12-04 09:08

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaringer med ES-2024 eller tilsvarende, gode som dårlige?

Jeg har ok erfaringer med deres switche generelt.

> Eller bare generelle erfaringer med Zyxel produkter?

Udover switchene har jeg også ok erfaringer med deres routere, ZyAir og
Zywall serien.

Jeg har også set Zyxel-produkter knække halsen hvis de bliver brugt i store
setups, eller der er valgt de forkerte produkter. Eks. har jeg lige skifte
en Zywall2 ud med en Zywall35, de kunne ikke forstå at den hele tiden gik
ned (der var ca 70 brugere bag den :))

Zyxel er generelt billigere en HP, Cisco o.lign., men passer deres opgave
ok - til større opgaver foretrækker jeg HP eller Cisco switche, og PIX som
firewall.

/Brian

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-12-04 17:29

Jochke <jochke7@jochke.dk> skrev 2004-12-21:
> Nogen der har erfaringer med ES-2024 eller tilsvarende, gode som dårlige?

Den har jeg ikke erfaring med.

> Eller bare generelle erfaringer med Zyxel produkter?

Det zyxel udstyr jeg har været i nærheden af har været udemærket deres prisklasse taget
i betragtning.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 22-12-04 19:27

Hej Jochke,

Jeg har som privat ikke (i det daglige) kunne belaste men ZyWall 2 så meget,
den har fungeret stabilt og har været en
fornøjelse at arbejde med i forhold til andre billigere produkter jeg har
haft.
Support har været nem at komme i kontakt med, og flinke.

Ved mine forsøg har jeg haft den mistænkt for ikke at logge alt når den var
kraftigt belastet, men ellers
er den fin.

En ting man skal undersøge når man vælger router et hvilken type NAT den
arbejder med. ZyWall 2
arbejder med symetrisk NAT, hvilket på et enkelt område har drillet mig
lidt. Her ville Restricted Cone eller
Port Restricted Cone NAT have passet bedre til mit brug, men der er ingen
tvivl om at symetrisk NAT er
den sikrste form for NAT, når vi taler om angreb ude fra.

Hilsen
Nic.