2 webservere bag 1 IP adresse
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 09:19

Hej,

Er det muligt at have 2 webservere (en windows 2000 + linux) og kun én
offentlig IP adresse? P.t. har jeg en router + switch i mit netværk.

I øvrigt en sød lille switch: 9 x 7 x 4 cm.

hilsen
Uffe

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-12-04 09:37

It happens that Uffe Kousgaard formulated :
> Hej,
>
> Er det muligt at have 2 webservere (en windows 2000 + linux) og kun én
> offentlig IP adresse? P.t. har jeg en router + switch i mit netværk.

Ja, det kan du sagtens. De kan f.eks. sættes til at lytte på
forsekllige porte.

http://din.ip.adresse:80 = Din Windows IIS-server

http://din.ip.adresse:8080 = Din Linux Apache-server

Du skal så blot ændre i httpd.conf på linux-serveren, og rette
portnummeret fra 80 til 8080

--
Benny

Fra : jamen

Dato : 21-12-04 10:52

Uffe Kousgaard wrote:
> Er det muligt at have 2 webservere (en windows 2000 + linux) og kun én
> offentlig IP adresse? P.t. har jeg en router + switch i mit netværk.

Ud over muligheden med at lade dem lytte på hver sin porte:

Lade Apache fungere som en reverse proxy.
http://www.apacheweek.com/features/reverseproxies

Hvis du tilfældigvis sidder bag en smart router, kan den være du har
mulighed for at forwarde baseret på hostname.