VPN tunel til Shanghai.
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 09:15

Hejsa.

I mit firma har vi udstationeret en medarbejder i Shanghai. Vi har en
VPN tunel mellem vores firma og Shanghai, men det kører ikke særligt
godt for at sige det mildt.

Vi bruger Remote Desktop Connection for at tilslutte til terminal
server i Danmark, og har 512 Kbit i Danmark, samt en 2 Mbit i Shaghai.
På vores 512 Kbit i Danmark er der ikke noget særlig trafik udover
lidt e-mail frem og tilbage.

Vi har en pingtid på 400 - 600 ms, og der er ca. 15 - 20 % pakketab,
så der er en del delay når der er forbindelse til vores terminal
server. Når jeg lavet en tracert, kan jeg se at der er lang pingtid
samt et stort pakketab mellem USA og Kina.

Min kollega er ved at være noget træt af det, og vores IT partner
siger der ikke rigtig er mere at gøre. Vi har prøvet at få en hurtig
internet forbindelse via MCI, men de kan heller ikke garantere en
bedre pingtid.

Kan det virkeligt være rigtigt at der ikke kan laves en fornuftig
forbindelse til Shanghai, vi er altså ikke det eneste eupæiske firma
som søger derud.?

Hvis der er nogen som kender til andre løsnminger eller som har et
ligende setup vil jeg gerne hører mere om det.

Når jeg arbejder hjemmefra suser det bare der udaf, så de 512 Kbit
skulle ikke være en hindring.

Venlig hilsen
Erik Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-12-04 13:06

On Tue, 21 Dec 2004 09:14:30 +0100, Erik Hansen <mail.dk> wrote:

> Vi har en pingtid på 400 - 600 ms, og der er ca. 15 - 20 % pakketab,
> så der er en del delay når der er forbindelse til vores terminal
> server.

Fjernøsten er generelt ret dårlig for Internet-trafik, specifikt mht.
latency (det du kalder 'pingtid'). Jeg synes dog latency ser ret høj
ud og pakketabet er meget højt.

Du vil typisk kunne få noget bedre performance *og* garantier for
performance, hvis du vælger samme udbyder (fx MCI eller AT&T) i begge
ender og for nogle udbydere især, hvis du vælger et andet produkt end
en Internet-forbindelse, fx MPLS.

-A