Boote på Netkort / DHCP
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 21-12-04 05:53

Hej NG!

Jeg arbejder for tiden med en RIS-server og klienter. I den forbindelse
oplever jeg at det kun er nogle gange at netkortet når at få en IP-addresse
fra DHCP-serveren! Det er det samme netkort i samme PC som jeg tester på!
Det virker som om at nogle netkort er bedre til at sikre sig en IP ens
andre?

Netkort og DHCP-server er på samme net.

Er der nogle indstillinger på DHCP-serveren der kan gøre noget, eller er det
bare netkortet?

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 22-12-04 14:30

> [...]
>
> Netkort og DHCP-server er på samme net.
>
> Er der nogle indstillinger på DHCP-serveren der kan gøre noget, eller er

Ja, så fandt jeg ud af problemet. Jeg kører gennem en Cisco 2950. Den skal
være konfigureret med spanning-tree port fast samt Trunk deaktiveret (stod
på auto). Så kører det!

http://www.cisco.com/en/US/tech/tk648/tk361/technologies_tech_note09186a00800f0804.shtml#pxe

mvh
Niels Henrik