Time Server Adress
Fra : Bisgaard

Dato : 19-12-04 16:43

Hej

Loggen I min Northq router skriver hele tiden

"cant update NTP time"

Nogen der kender en time server adress ?

takker

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-12-04 16:55

Bisgaard pretended :

Kig på http://www.pool.ntp.org/

--
Benny

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 19-12-04 21:53

ntp.inet.tele.dk

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-04 22:45

On Sun, 19 Dec 2004 16:43:08 +0100, "Bisgaard" <tbr92@hotmail.com>
wrote:

> Nogen der kender en time server adress ?

Eftersom du er kunde hos Tele2, så brug ntp1.get2net.dk (og evt 2).

-A

Fra : Bisgaard

Dato : 20-12-04 17:15

Hejsa igen

Måske mig der har udtrykt mig forkert.

Det er en IP adr til en timer server den beder om ?

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 20-12-04 18:56

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Bisgaard, this, the Mon, 20 Dec 2004
17:14:34 +0100:

Hello Bisgaard,

>Det er en IP adr til en timer server den beder om ?

Ja, NTP står for Network Time Protocol, og det er sikkert din server
eller router, der beder om at få tiden fra en NTP server.

Kristian Krautwald

Fra : Bisgaard

Dato : 20-12-04 22:01

og hvor finder jeg denne IP adresse ?

Mvh

Bisgaard
"Kristian Krautwald" <kristian@krautw!Fjerndette!ald.dk> skrev i en
meddelelse news:5c4es052ug0omshmj29ovgnbjra84l6g33@4ax.com...

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 20-12-04 22:51

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, Bisgaard, this, the Mon, 20 Dec 2004
22:01:01 +0100:

Hello Bisgaard,

>og hvor finder jeg denne IP adresse ?

Det lyder til at det er din Northq router, der beder om at få indtastet
en NTP server IP adresse!

Ergo gennemgå din router konfiguration (sikkert via en GUI) og se om der
ikke er et felt, hvor du kan skrive det ind, og brug så en af de andres
indlæg med NTP server adresser.
Kristian Krautwald

Fra : Bjarnep

Dato : 20-12-04 22:59

"Bisgaard" <tbr92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og hvor finder jeg denne IP adresse ?

http://www.hcidata.com/host2ip.htm?
dette er et resultat fra ovenstående link
ntp.inet.tele.dk is IP Address 194.239.134.10 in Denmark

Linket fandt jeg via google
jeg søgte på: convert host name to ip

Google ER din ven, søg og du skal finde
mvh
Bjarnep

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-12-04 23:19

Bjarnep wrote:
> http://www.hcidata.com/host2ip.htm?
> dette er et resultat fra ovenstående link
> ntp.inet.tele.dk is IP Address 194.239.134.10 in Denmark

> [...]

Og i dette tilfælde er gode gamle ping
også en absolut brugbar ven.
--
Peter J

Fra : Bjarnep

Dato : 20-12-04 23:45

"Peter Jensen" <peter@lovelyspam.spateldask.dk> skrev i en meddelelse

> Og i dette tilfælde er gode gamle ping
> også en absolut brugbar ven.
> --
> Peter J
helt klart også måden jeg selv ville have fundet det på, men det
jeg ville vise var at det er muligt selv at finde svar på de fleste
spørgsmål ved at bruge bare få minutter på google eller andre
søgemaskiner. Ping ville kræve beskrivelse af cmd prompt o-lign.
og på de stillede spørgsmålene lød det ikke til at være den helt
rigtige vej at gå
bjarneP

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-04 22:17

On Mon, 20 Dec 2004 17:14:34 +0100, "Bisgaard" <tbr92@hotmail.com>
wrote:

> Det er en IP adr til en timer server den beder om ?

Du fik også navnet på sådan to.

-A

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 22-12-04 23:07

wrote:

>Nogen der kender en time server adress ?

www.sunsite.dk

Med venig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Niels Baggesen

Dato : 23-12-04 08:31

H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk> wrote:

> www.sunsite.dk

Hvis den er, så er den vist ikke generelt tilgængelig:

# ntptrace www.sunsite.dk
sunsite.dk: timed out, nothing received
***Request timed out

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 25-12-04 22:28

On Thu, 23 Dec 2004 07:30:35 +0000 (UTC), nba@users.sourceforge.net
(Niels Baggesen) wrote:

>Hvis den er, så er den vist ikke generelt tilgængelig:
>
># ntptrace www.sunsite.dk
>sunsite.dk: timed out, nothing received
>***Request timed out

Server Date & Time: Saturday, December 25, 2004 22:26:52
Delta (Running fast): 0 days, 00:00:01
Round Trip Time 16 ms

Local clock synchronized with time server

Herfra synes det at virke fint nok.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik