Navision via en terminal??
Fra : Allan Pedersen

Dato : 17-12-04 12:36

Hej igen.

Har forhørt om hvad jeg skal gøre da jeg skal logge på vores Navision
Financials 2.50 via ADSL. Jeg har fået at vide man kan køre det via en
Terminal men har ingen anelse om hvordan det virker eller hvordan det
skal sættes op.

Nogle der har nogle ideer/erferinger med dette?

~Allan Pedersen.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 17-12-04 16:49

"Allan Pedersen" <allan_farsoe@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Financials 2.50 via ADSL. Jeg har fået at vide man kan køre det via en
> Terminal men har ingen anelse om hvordan det virker eller hvordan det

Du skal (kan) bruge en Windows Terminal server, den er med i Windows 2000
server og hvis di klient er en W2K pro eller WinXP pro så er klient licensen
med der. Hvis du har en Windows server 2003, så skal du købe særlige
terminal klient-licenser. (WTS er ikke med i NT40, men kan/kunne tilkøbes)

Før opsætningsvejledning, vil det være rart at vide hvad du har at gøre godt
med på serversiden :)

> Nogle der har nogle ideer/erferinger med dette?

Ja

/Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-12-04 17:06

"Allan Pedersen" <allan_farsoe@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> skal sættes op.
>
> Nogle der har nogle ideer/erferinger med dette?

Er det kun en bruger vi snakker om?
Så ville det være oplagt at overtage din firma pc via Fjernskrivebord
(forudsat du kører Windows XP prof).
En Terminal server den løber lyn hurtigt op i licenser og til en bruger det
totalt overkill.

En anden mere fusket løsning (jeg har kun prøvet det med C5 så det står for
egen regning med financial) er at kopiere den eksekverbare fil hjem - med
den peger du datafilen ud inde i firmaet som du har mappet et drev til.
Så vil det køre umiddelbart men ekstremt langsomt da den skal tæske
datafilen igennem. Men skal du bare starte op noget begrænset opslag er det
sikkert godt nok.

Pas dog på med huller i datafilen ved at køre det på den måde.

/Dennis