Fjernsupport system som kunden aktiverer..~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 16-12-04 23:30

Vi er på udkig efter et system hvor vi kan kan få lov til at overtage
kundens computer. Disse programmer findes jo i alle afskygninger, men hvor
det altid er krævet at der installeres noget på kundens computer.

Her kommer mit spørgsmål:

Findes der f.eks ikke et program som kan ligges på en webserver som kan tage
sig af det med at etablere selve forbindelsen? Dvs. vi vil gerne
fjernsupportere kundens computer og vi henviser kunden iform af et link til
"det famøse system" kunden skal acceptere der installeres et eller andet
stykke software for at selve fjernsupporten virker og i og med det er kunden
selv der sådan set har igangsat denne process, så er selve sessionen jo
startet fra kundens computer og derved er vi ovre det med alle de port
forwarding problemer.

Det er naturligvis ikke så ligetil som jeg beskriver det, og hos "os" skal
alle de nødvendige porte være åbnet og forwardet og programmerne jo være
installeret. Men findes der ikke noget som dette hvor kunden pratisk talt
ikke behøver at gøre andet end og trykke på et link og ok et par gange?

Eller måske der findes andre metoder I har kendskab til som kan gøre dette
for os?

På forhånd mange tak.

Fra : Jens

Dato : 16-12-04 23:59

"Kasper Pedersen" <info@"remove"specdep.dk> skrev i en meddelelse

Det hedder msn - handlinger - bed om fjernsupport........... feks

Mvh Jens

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-12-04 00:47

Jens <mkg@tuknet.dk> skrev 2004-12-16:

> "Kasper Pedersen" <info@"remove"specdep.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det hedder msn - handlinger - bed om fjernsupport........... feks

Som kun virker på windows XP.

med mindre andet er angivet.

Fra : Jens

Dato : 17-12-04 01:06

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Som kun virker på windows XP.

Nåja, er der andre end xp brugere der kan få brug for support ?

Der er flere muligheder, problemet er at få "kunden" til at hive $ op af
lommen, som der lægges op til.
Og da der er mange forskellige klientopsætninger, er man vel nødt til at
vælge metode udfra klientens udseènde.

Mvh Jens

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 17-12-04 09:05

Det er jeg naturligvis bekendt med, og jeg må indrømme at det virker ca. 10%
af gangene. Ihvertfald har det sjældent virket godt for mig. Jeg er ude
efter noget professionelt noget, og at det koster penge for os, det gør ikke
noget.

Fra : B. Nice

Dato : 17-12-04 09:10

On Thu, 16 Dec 2004 23:30:17 +0100, "Kasper Pedersen"
<info@"remove"specdep.dk> wrote:

>Vi er på udkig efter et system hvor vi kan kan få lov til at overtage
>kundens computer. Disse programmer findes jo i alle afskygninger, men hvor
>det altid er krævet at der installeres noget på kundens computer.

Det kan nok ikke undgås hvis I vil supportere andet end XP.

> [...]
>alle de nødvendige porte være åbnet og forwardet og programmerne jo være

Ikke nødvendigvis.

>Men findes der ikke noget som dette hvor kunden pratisk talt
>ikke behøver at gøre andet end og trykke på et link og ok et par gange?

www.gotomypc.com

Læg det lille medfølgende fjernstyrings-program på Jeres egen server
for kunden at linke til - en download, lidt indtastning og et par klik
og softwaren er installeret hos kunden og I kan gå igang.

Servicen er ganske vist ikke gratis, men ellers kan I måske få
inspiration fra den anvendte teknik.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-12-04 17:10

"Kasper Pedersen" <info@"remove"specdep.dk> wrote in message
> [...]
> kundens computer. Disse programmer findes jo i alle afskygninger, men hvor
> det altid er krævet at der installeres noget på kundens computer.

Hvad med WebEX?
Jeg har ingen idé om hvad det koster- har bare brugt det i forbindelse med
SAP Support en enkelt gang og det virkede sådan set OK

Kunden får et link han skal ind på sammen med et mødenummer. Det indtastes
og en komponent installeres via internet explorer (ligesom flash og andet).
Herefter kører det bare i et vindue.

/Dennis

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 19-12-04 19:34

Der er lige sån noget jeg er på udkig efter, jeg vil prøve det.

Mange tak Dennis

Fra : Calle.

Dato : 19-12-04 22:37

Kasper Pedersen" <info@"remove wrote:
> Vi er på udkig efter et system hvor vi kan kan få lov til at overtage
> kundens computer. Disse programmer findes jo i alle afskygninger, men
> hvor det altid er krævet at der installeres noget på kundens computer.

kør omvendt VNC
--
Calle.