Stofanet opkobling
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 16-12-04 16:01

Hej i gruppe.

Har en kammerat som har en stofanet internet forbindelse, der ikke virker
mere.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan deres system er lavet. er det en
speciel måde de gør det på eller er det bare at smide kabelmodem på og så
modtager pc automatisk en ip adresse

Han har lige skiftet fra en alm stofa (til 1 pc) og fået deres "pakke" med
trådløs opkobling.
Derfor har han fået nyt kabelmodem med indbygget trådløst net.

Det trådløse net har jeg fået til at virke mellem PC2 (andet rum) og
kabelmodem. Men vi kan ikke få dem på internettet. Hverken PC1 (med kabel)
eller PC2 (trådløs)

Først var der problem med kabelmodem, der kom ikke konstant lys i "cable" =
med at den ikke havde fundet "nettet" (korrekt frekvens) Det er fikse nu
efter ring til Stofa.

Men så skulle der vel heller ikke være andet til hindring for at det skulle
virke.

Den der stofa "log on" homepage man får i hovedet når man forsøger at gå på
på nettet. Er vel blot en hjemmeside der er sat ind som default i explorer.
Eller er der noget fiks faks med den der gør at man ikke kan tilgå
internettet mere efter skift af kabelmodem.

Hvis man går ind under netværkssteder i pc skal der vel ikke være andre
"koblinger" end det netkort der sidder i Pc. Jeg kan se flere forskellige,
som jeg ikke umiddelbart kan se har noget med stofa at gøre, bla en
opkaldsforbindelse, samt en med kabelmodemmet ????

Er det ikke bare at slette disse "ekstra" forbindelser så man kun har det
inbyggede netværkskort. De andre "snyder" vel blot WinXP, så den ikke kan se
hvilken man vil bruge.

Er forvirret, please hjælp

Har dog efterhånden sat en del ADSL og kabelmodemmer samt trådløse net op,
men aldrig noget med stofanet

mvh haug

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-12-04 16:12

Prøv i første omgang at undersøge, hvad
du får ud af: http://192.168.100.1/

--
Kasper Dupont

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 16-12-04 16:22

Hej igen,

Sidder hjemme hos mig selv lige nu, så jeg kan ikke prøve det.

Er det kabelmodemmet jeg får fat i ???????

Er der noget specielt jeg skal kigge efter derinde (når jeg køre op til ham)

haug

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 16-12-04 16:48

Hej igen,

Nå har lige snakket med ham i telefon. Det kører nu

Efter igen at have talt med support, kunne de se der var noget de lige
skulle pille i, og pling så virkede det. Det kunne de bare have gjort første
gang

Nu skal jeg bare have det trådløse net til at spille, så jeg skal derop
imorgen

haug