Omvendt VNC ?
Fra : Karsten Beck Anderse~

Dato : 16-12-04 08:16

Med risiko for at dette ikke er den rette grupper at spørge i forsøger jeg
alligevel.

Jeg for et par dage siden set og prøvet en rigtig smart version af VNC,
eller retter en omvendt VNC.

Forstået på den måde, at normalt starter man en VNC server der venter på at
blive kaldt op fra en klient der så kan overtage styringen af computeren.

Det jeg så og gerne vil vide noget mere om var en server der står og venter
på, at en klient hugger sig på, og man kan så overtage styringen af den
computer hvor klienten ligger. Det har den fordel, at vi kan have en server
kørende og kunden kan fra vores web downloade og starte en klient, hvorefter
vi kan overtage styringen af hans computer. Og da klienten er den aktive hos
kunden kan den gå firewall m.m.

/Karsten

Fra : Frank

Dato : 16-12-04 09:39

Hej

> Jeg for et par dage siden set og prøvet en rigtig smart version af VNC,
> eller retter en omvendt VNC.

DanSupport i Odense har et produkt kaldet pcsupport, det lyder som det.

Mvh
Frank

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-12-04 09:48

> [...]
hvorefter
> vi kan overtage styringen af hans computer. Og da klienten er den aktive

Det kan alle VNCer (ihvertfald RealVNC 3.3.3 til 4.0).
I jeres ende skal I starte "Run listening VNC viewer".
Kunden skal starte VNC serveren som sædvanligt. Derefter højreklikker kunden
på ikonet nede i højre hjørne og vælger "Add new client" og indtaster jeres
adresse.
I skal have routet port 5500 igennem (bemærk at 5500 bruges til omvendt
opkobling, mens 580x/590x bruges til normal opkobling) til jeres viewer.

Thats it.

Baglæns opkobling med RealVNC 4.0 understøtter også skærmnumre, så I kunne
route port 5500 til en PC og 5501 til en anden PC. Man ville så kunne
connecte til den første med hostnavn og den anden med hostnavn:1

Niels Dybdahl