Vis WebCam gennem Router?
Fra : Michal

Dato : 15-12-04 20:11

Hej

Jeg har købt mig dette kamera her:
http://klaudis.dk/shop/product_info.php?cPath=29_47&products_id=76

Ifølge indstillingerne i programmet skulle man via internette, kunne gå ind
på dette link http://192.168.2.3:80/html/index.asp og så se hvad der sker
der hjemme. Men det virker ikke
Ifølge www.myip.dk er min IP 83.89.68.154
Jeg har også prøvet at http://83.89.68.154:80/html/index.asp virker heller
ikke.

Er der nogle her som kan fortælle mig hvad jeg skal prøve.

Det skal lige fortælles at det er en TRENDnet TEW-211BRP.

Mvh

Michal

---

Fra : Michal

Dato : 15-12-04 20:17

UPS glemte lige at fortælle at http://192.168.2.3 Det er min computers IP

"Michal" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle her som kan fortælle mig hvad jeg skal prøve.
>
> Det skal lige fortælles at det er en TRENDnet TEW-211BRP.

---

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 20:36

Michal wrote:

> UPS glemte lige at fortælle at http://192.168.2.3 Det er min
> computers IP

Du skal forwarde port 80 i routeren til 192.168.2.3

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 15-12-04 20:56

> Du skal forwarde port 80 i routeren til 192.168.2.3

Det har jeg tror jeg nok.
Der er en opsætning i min router der hedder WAN Side Filter Table: Der har
jeg skrevet port 80 ind. Det ser sådan ud.
WAN Side Filter Table:

Pass ALL 192.168.2.1 - 192.168.2.10 80 - 80

Mvh

Michal

Fra : Michal

Dato : 15-12-04 22:10

Hvis det engang kommer til at virke. Hvad skal jeg så skrive ude fra, for at
komme ind og se mit kamera??

Mvh

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-04 22:41

Michal wrote:

> Hvis det engang kommer til at virke. Hvad skal jeg så skrive ude fra,
> for at komme ind og se mit kamera??

Hvilken udbyder har du?

Hvilken IP-adresse har din router på WAN-siden?

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 15-12-04 23:06

> Hvilken udbyder har du?
Teledan Webspeed

> Hvilken IP-adresse har din router på WAN-siden?
WAN IP 83.89.68.154

Mvh

Michal

Fra : Michal

Dato : 15-12-04 23:15

On Wed, 15 Dec 2004 23:06:25 +0100, Michal wrote:

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Teledan Webspeed
Teledanmark

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-04 10:51

Michal wrote:

> WAN IP 83.89.68.154

Hvilken router?

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 16-12-04 11:04

On 16 Dec 2004 09:50:35 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvilken router?

Det er en TRENDnet TEW-211BRP router

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-04 13:03

Michal wrote:

> Det er en TRENDnet TEW-211BRP router

I "Virtual Server Settings" sætter du 3 - 80 - 80 (i de 3 felter der
står øverst). Så burde det virke.

Du skal ikke rode med filtertabeller eller lign.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 16-12-04 13:14

On 16 Dec 2004 12:02:47 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> I "Virtual Server Settings" sætter du 3 - 80 - 80 (i de 3 felter der
> står øverst). Så burde det virke.
>
> Du skal ikke rode med filtertabeller eller lign.

Det har jeg også. MEN det er et stykke nede på liste.
Skal det være øverst?

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-04 15:30

Michal wrote:

> Det har jeg også. MEN det er et stykke nede på liste.

Okay.

> Skal det være øverst?

Nej.

Slå dine filtertabeller fra.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 16-12-04 16:09

On 16 Dec 2004 14:29:56 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Okay.

> Nej.
>
> Slå dine filtertabeller fra.

Mener du WAN Side Filter? Der er hak i den så den er Enabled.

Michal

Fra : Michal

Dato : 16-12-04 16:32

On Thu, 16 Dec 2004 16:08:58 +0100, Michal wrote:

> Mener du WAN Side Filter? Der er hak i den så den er Enabled.

Men hvis det er det du mener, så har jeg lige prøvet. Men de virker heller
ikke

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-04 17:13

Michal wrote:

> Men hvis det er det du mener, så har jeg lige prøvet. Men de virker
> heller ikke

Hvad prøver du?

Hvad virker ikke?

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 16-12-04 17:23

On 16 Dec 2004 16:12:33 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvad prøver du?
Jeg har fjernet det hak i WAN Side Filter? Så den ikke er Enabled.

> Hvad virker ikke?
Det samme problem som hele tiden. Det hjalp ikke.

Michal

Fra : Michal

Dato : 16-12-04 17:41

On Thu, 16 Dec 2004 17:23:01 +0100, Michal wrote:

> Jeg har fjernet det hak i WAN Side Filter? Så den ikke er Enabled.

> Det samme problem som hele tiden. Det hjalp ikke.

Når jeg vil lige sige at jeg først kommer på igen imorgen.

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-04 20:30

Michal wrote:

> Jeg har fjernet det hak i WAN Side Filter? Så den ikke er Enabled.

Generelt - hvad er det du vil opnå?

> Det samme problem som hele tiden. Det hjalp ikke.

Generelt - hvad virker ikke af det du vil opnå?

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 17-12-04 00:11

On 16 Dec 2004 19:29:45 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Generelt - hvad er det du vil opnå?

> Generelt - hvad virker ikke af det du vil opnå?

Øh hvad er det lige du hjælper med?

Hvis du ser i mit første indlæg, så skriver jeg der.
Jeg vil gerne have at jeg kan gå på nettet et andet sted i verden, og så se
mit webcam via det link som programmet skriver.

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 10:20

Michal wrote:

> Øh hvad er det lige du hjælper med?

Jeg hjælper dig med at få hul igennem, men jeg ved ikke andet end at du
sidder og fedter med en router...

> Hvis du ser i mit første indlæg, så skriver jeg der.
> Jeg vil gerne have at jeg kan gå på nettet et andet sted i verden, og
> så se mit webcam via det link som programmet skriver.

Godt så... Og hvad prøver du så?
Hvad gør du?
Og hvad gør du ikke?

Vær lidt mere informativ, ellers er du f*nme svær at hjælpe...

Jesper G. Poulsen

Fra : Allan K

Dato : 17-12-04 09:52

On Wed, 15 Dec 2004 20:11:22 +0100, "Michal" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>http://klaudis.dk/shop/product_info.php?cPath=29_47&products_id=76
>
>Ifølge indstillingerne i programmet skulle man via internette, kunne gå ind

Hvis du ikke kan få adgang selv via din lokale IP, så er det webcam
programmet det ikke kører, eller også kører der en anden webserver på
din maskine.

Hvilken fejl får du når du går ind på http://192.168.2.3:80 ?

--
Allan K

Fra : Michal

Dato : 17-12-04 09:58

On Fri, 17 Dec 2004 08:51:53 GMT, Allan K wrote:

> Hvis du ikke kan få adgang selv via din lokale IP, så er det webcam
> programmet det ikke kører, eller også kører der en anden webserver på
> [...]
Siden kan ikke vises

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 10:21

Michal wrote:

> Siden kan ikke vises

Så kører der jo ikke noget på din maskine til at vise billedet med - og
dermed kan du rette i din router fra nu af og til nytår...

Jeg tror vi mangler flere oplysninger

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 17-12-04 11:02

On 17 Dec 2004 09:20:59 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Så kører der jo ikke noget på din maskine til at vise billedet med - og
> dermed kan du rette i din router fra nu af og til nytår...
>
> Jeg tror vi mangler flere oplysninger

Hvis du kigger på linket som var i det første indlæg, så står det der at
det nemt og lige til se linket:

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 12:39

Michal wrote:

> Hvis du kigger på linket som var i det første indlæg, så står det der

Vi kender ikke din maskine, vi ved ikke hvad du har kørende - vi ved
faktisk ikke nok til at kunne give en fornuftig hjælp... Fortæl noget
mere...

Hvad prøver du, hvad gør du, hvad har du prøvet, hvad har du gjort...?

Jeg er ikke tankelæser - jeg er ikke synsk. Jeg ved ikke hvor du står,
udover på bar bund.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 17-12-04 13:43

On 17 Dec 2004 11:39:25 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
>
> Hvad prøver du, hvad gør du, hvad har du prøvet, hvad har du gjort...?
>
> Jeg er ikke tankelæser - jeg er ikke synsk. Jeg ved ikke hvor du står,

Okay maskinen som det kamera er forbundet til, den køre WIN XP SP2.
Firewall er helt slået fra.
Maskinen er tilsluttet min TRENDnet TEW-211BRP Router via et Lan kabel. Og
der er ingen problemer for masiknen at komme på nettet. Det eneste problem
er at jeg ikke kan kommer til og se it webcam, som de skriver på
http://klaudis.dk/shop/product_info.php?cPath=29_47&products_id=76

Det jeg vil opnå er at. Ifølge indstillingerne i programmet skulle man via

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 13:55

Michal wrote:

> man via internette, kunne gå ind
> på dette link http://192.168.2.3:80/html/index.asp og så se hvad der
> sker der hjemme. Men det virker ikke

Prøv http://127.0.0.1:80/html/index.asp

Det software der følger med til dit webcam starter en webserver på din
maskine. Det er ihvertfald det der burde ske. Fortæl om det virker

Jesper G. Poulsen

Fra : Michal

Dato : 17-12-04 14:42

On 17 Dec 2004 12:55:18 GMT, Jesper G. Poulsen wrote:

> Prøv http://127.0.0.1:80/html/index.asp
>
> Det software der følger med til dit webcam starter en webserver på din
> maskine. Det er ihvertfald det der burde ske. Fortæl om det virker

Den skriver at Siden blev ikke fundet.
Og selv om jeg skriver http://127.0.0.1:80/html/index.asp
Så bliver den ændret til http://127.0.0.1/html/index.asp altså hvor 80
mangler.

Michal

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-04 17:02

Michal wrote:

> Den skriver at Siden blev ikke fundet.

Webcam'ets software virker ikke som den skal.

> Og selv om jeg skriver http://127.0.0.1:80/html/index.asp
> Så bliver den ændret til http://127.0.0.1/html/index.asp altså hvor
> 80 mangler.

Ja. http (HyperText Transfer Protokol) anvender port 80. Det er derfor
ikke nødvendigt at specificere denne port i forbindelse med denne
protokol. Porten skal kun specificeres hvis der anvendes en
non-standard port til en given protokol.

Jesper G. Poulsen

Fra : Paw P Larsen

Dato : 17-12-04 23:22

Michal wrote:

> Den skriver at Siden blev ikke fundet.
> Og selv om jeg skriver http://127.0.0.1:80/html/index.asp
> Så bliver den ændret til http://127.0.0.1/html/index.asp altså hvor 80
> mangler.

Hvis du åbner en command prompt og skriver "netstat
-na" er der så en linie der minder om flg.

TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 LISTENING
eller
TCP 127.0.0.1:80 0.0.0.0:0 LISTENING
eller
TCP 192.168.2.3:80 0.0.0.0:0 LISTENING

Hvis der ikke er, så kører der ikke en webserver på din
maskine, og du kan ikke nå dit webcam som du beskriver.

Et godt råd er at starte med at teste på 127.0.0.1.
Først når du har fået det til at virke på den adresse
kan det betale sig at gå videre til din lokale IP
(192.168.2.3) og derefter din globale IP
(83.89.68.154). Alt andet er spild af tid.

Fra : Michal

Dato : 18-12-04 08:37

On Fri, 17 Dec 2004 23:22:23 +0100, Paw P Larsen wrote:

> [...]
> kan det betale sig at gå videre til din lokale IP
> (192.168.2.3) og derefter din globale IP
> (83.89.68.154). Alt andet er spild af tid.

Tak for det.
Der er en TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 LISTENING

Og en TCP 127.0.0.1:1026 0.0.0.0:0 LISTENING

Michal