Hvad er pt. markedet bedste køb af farve l~
Fra : Preben Virkus

Dato : 13-02-05 22:42

Hvad er pt. markedet bedste køb af farve laserprinter?
Skal kunne anvendes sammen med en Mac.

Pris max. 5.000,-

Krav i prioriteret rækkefølge:
Skal være hurtig
Skal kunne udskrive i en god kvalitet
Skal være billig i drift

Må gerne være en netværksprinter samt kunne anvendes til at udskrive foto i
en rimelig kvalitet.

Preben

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 16-02-05 13:20

Preben Virkus <virkus@mailme.dk> wrote:

> Hvad er pt. markedet bedste køb af farve laserprinter?
> Skal kunne anvendes sammen med en Mac.
>
> Pris max. 5.000,-

jeg skal ikke kunne sige, om det er den bedste, men jeg har indtil
videre været meget glad for min Samsung CLP500 til 3.000,- også selvom
den begyndte at trække sorte striber ned ad siderne. For Samsungs
support var utrolig: ingen ventetid, hverken i røret eller på
forsendelser: de sendte med det samme en ny toner (endda 7000 sider
istedet for den 2000 sider, maskinen blev leveret med) og ringede samme
aften for at tjekke, om den nye toner virkede som den skulle!
Superservice!

Tom

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-02-05 13:33

Preben Virkus wrote:
> Hvad er pt. markedet bedste køb af farve laserprinter?

Jeg overvejer også at købe en, men om det lige er den
bedste ved jeg ikke, men jeg overvejer en
Lexmark C510

> Skal kunne anvendes sammen med en Mac.

edbpriser.dk siger:
   Microsoft Windows NT 4.0, Microsoft Windows NT Server 4.0, UnixWare
2.1.3, SuSE Linux 8.2, Red Hat Linux 9, HP-UX 10.20, SunSoft Solaris 7,
HP-UX 11.0, Novell NetWare 3.x, Novell NetWare 4.x, UnixWare 7.1, IBM
AIX 4.2.1, Microsoft Windows 2000 Server, Microsoft Windows 2000
Advanced Server, Microsoft Windows 2000 Professional, Compaq Tru64 UNIX
4.0F, IBM AIX 4.3.3, SunSoft Solaris 8, Novell NetWare 5.x, IBM AIX 5.2,
SunSoft Solaris x86 7, Digital UNIX 4.0d, SunSoft Solaris x86 8, Compaq
Tru64 UNIX 5.1, SCO OpenServer 5.0.6, UnixWare 7.1.1, SCO OpenServer
5.0.5, Apple MacOS X, IBM AIX 5.1, Novell NetWare 6.x, Microsoft Windows
XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Windows 98
Second Edition / Windows ME, SGI Irix 6.5 eller nyere, Red Hat Linux
7.2, SuSE Linux 7.3, Red Hat Linux 7.3, SunSoft Solaris 9, SuSE Linux
8.0, SuSE Linux 8.1, Red Hat Linux 8.0, Microsoft Windows Server 2003
Enterprise Edition, Microsoft Windows Server 2003 Standard Edition,
SunSoft Solaris x86 9

som supporterede systemer.

Den skulle kunne snakke disse sprog
   PCL 6, PostScript 3, PDF 1.3, PDF 1.2

> Pris max. 5.000,-

3600,- + moms

> Krav i prioriteret rækkefølge:
> Skal være hurtig

   Maks. printerhastighed (Farve):    8 ppm
   Maks. printerhastighed (S/H):    30 ppm

> Skal kunne udskrive i en god kvalitet
> Skal være billig i drift
>
> Må gerne være en netværksprinter samt kunne anvendes til at udskrive foto i
> en rimelig kvalitet.

netværks udgaven koster 5010. Så er spørgsmålet om det
er det værd at betale 1410 for et netkort? Et standard
pci netkort koster en halvtredser, så jeg synes at de
fusker lidt.

JonB