Ekstern harddisk GB /TB
Fra : Karen Seiersen

Dato : 12-02-05 22:46

Hej NG

Jeg er lige stødt på et begreb som jeg ikke har set før ;-(

Jeg skal nok have en ekstra ekstern harddisk - og var inde og søge på
forskellige sider, her ser jeg at der under str. f.eks. står 800GB og på
andre 1,6 TB.

Hvad står TB for - er der mere plads på en sådan ??

For jeg går ud fra at TB ikke står for Tuberkolose )

Mange hilsner Karen Seiersen

--
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-02-05 23:00

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Hvad står TB for - er der mere plads på en sådan ??

TerraByte. Er lig med 1.000 Gigabyte.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Karen Seiersen

Dato : 12-02-05 23:22

> TerraByte. Er lig med 1.000 Gigabyte.
>
> /Preben

Tusinde tak for dit endog hurtige svar.

Det er ellers lidt af en mundfuld - og alt andet lige burde man så være
rimelig godt dækket ind, når man i forvejen har en ekstern på 250 GB,
jeg investerer nok i noget af den stil så.

Mange hilsner Karen Seiersen

PS.: Men skyder man mon gråsspurve med kanoner hvis man gør
det ??

Det er jo også en høj pris!

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-02-05 04:41

"Karen Seiersen" <vk@besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg investerer nok i noget af den stil så.
>
> Mange hilsner Karen Seiersen
>
> PS.: Men skyder man mon gråsspurve med kanoner hvis man gør

Med mindre du producere den mængde data er det ikke. Du kan jo få 5x500GB
for samme pris som 1.6TB.
På edbpriser.dk kan du se Pris/GB. Køb den billigeste der opfylder dit
behov.
Om et år koster 1TB det samme som 0.5TB gør idag.

Brian

Fra : Karen Seiersen

Dato : 13-02-05 09:58

Brian Hansen <blh@e-mail.dk> wrote:

> [...]
> behov.
> Om et år koster 1TB det samme som 0.5TB gør idag.

Sådan noget som film-billeder-musik sluger meget GB.

Men selvfølgelig har du nok ret i at jeg nu bare skal købe en 500 - 800
GB nu og så vente, vi ved jo at alt "isenkram" bliver billigere.

Tak for dit råd )