Begynder hjemme netværk
Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 22-05-01 07:57

Hej,

Jeg har en windows 98 maskine derhjemme med en ADSL forbindelse. Desuden har
jeg (fra arbejde) en bærbar der køre Windows 2000. Jeg kunne godt tænke mig
at få sat maskiner sammen i netværk (når jeg er der hjemme), uden at dette
ændre min forbindelse til arbejde.

Jeg har købt netkort til derhjemme, og der sidder allerede netkort i min
bærbare. Min bærbare køre noget der hedder DHCP (eller lign) og har ikke
fast IP adresse.

Hvordan skal jeg sætte min Windows 98 og min bærbare op for at de kan
"snakke" sammen - og er det muligt at have to forskellige netforbindelse i
Windows 2000 (en hjem til og en til arbejde)?

På forhånd tak for hjælpen.

/Hans-Henrik

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 22-05-01 10:46

> [...]
>"snakke" sammen - og er det muligt at have to forskellige netforbindelse i
>Windows 2000 (en hjem til og en til arbejde)?

Det burde kunne lade sig gøre. Der kan måske blive noget med, at du er nødt
til manuelt at fornye DHCP leasen når du skifter fra hjem til arbejde. Måske
er der andre der ved mere om det??

Ellers; skal du have en HUB eller switch (eller et krydset netværkskabel)
til at forbinde bærbar med win98, og du skal installere en DHCP service på
win98:

f.eks. Magik 0.7 eller Simple DNS Plus 3.20
http://www.tucows.com/miscserver95.html

eller
http://www.lue.au.com/products/vdhcp.php

/Kim

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 22-05-01 10:51

>Ellers; skal du have en HUB eller switch (eller et krydset netværkskabel)
>til at forbinde bærbar med win98, og du skal installere en DHCP service på
>win98:

Nårh ja, og så skal du installere den service der hedder noget med "Deling
af Internetforbindelse" fra Win98 SE.

Og sætte DHCP servicen op til at angive TDC's navneservere, og win98 som
gateway.

/Kim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-05-01 17:22

"Hans-Henrik Andersen" <hanshenrik@ready.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har en windows 98 maskine derhjemme med en ADSL forbindelse.
Desuden har
[...]

> Hvordan skal jeg sætte min Windows 98 og min bærbare op for at de
kan
> "snakke" sammen -

Anskaf dig hæftet: hurtig i gang med adsl - af Regnar Ingversen -
her står alt det, du skal vide om w98 og w2k i forbindelse med
adsl -inklusive xdsl fra andre selskaber.

--
ahw

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-05-01 21:49

Hej Hans-Henrik

Jeg har gode erfaringer med NetSwitcher, www.netswitcher.com.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: